הרב יצחק יוסף
הרב יצחק יוסףצילום: פלאש 90

מפלגת ש"ס קיימה הערב (ראשון) את הכינוס המסורתי של 'הקבלת פני רבו' במתחם פיס ארנה בירושלים.

למרות הכלל החז"לי הידוע 'בנפול אויבך אל תשמח', בש"ס לא הסתירו את שביעות רצונם על כך שאלי ישי לא עבר את אחוז החסימה ותקפו אותו בחריפות.  

"ישנה אחדות בקרב כל גדולי תורה הספרדים כולם מאוחדים מאחורי המועצה. אוי למי שיעשה פילוג", צוטט הרב הראשי הספרדי, הרב יצחק יוסף, ב'ישראל היום'. "הציבור הספרדי צריך להיות מאוחד תחת מועצת חכמי התורה. רבי אריה הוא בן תורה אמיתי. לא אחד שחילק תה ועלה לגדולה", אמר.

גם הרב שלום כהן, נשיא מועצת חכמי תורה של ש"ס לא חשך שבטו מישי ואמר כי "מסכן בנאדם שבאינטרס מסובב את כל התירוצים השקריים וכך הולך ומתנהג. ב"ה יש לנו יו"ר תנועה שלא מתפתה לדברים כאלה".

בהמשך פנה לתומכי ישי וקרא להם 'לחזור הביתה'. "לכל אחינו בני ישראל הספרדים הנמצאים בכל מקום גם אלה שהלכו בדרך לא נכונה חס וחלילה, בכל הזמן שהלכו בדרך לא נכונה, מעולם לא קיללתי אף אחד לא אמרתי שום מילה. אמרתי שהוא מסכן וטועה ושיחזור בתשובה שלמה.

"אני אומר 'ריבונו של עולם תביא לי אותם לבית הכנסת אני אברך אותם באהבה'. אני מדבר עם כל אלה שחשבו לעשות פירוד. רבותיי תדעו שה' אוהב אתכם. אם היה שונא אתכם היה מוליך אתכם בדרך שאתם רציתם ללכת אבל הקב"ה הראה לכם שאתם טועים והציל אתכם ממעשים רעים".

בפתח האירוע קראו פרקי תהילים לרפואת פצועי הלוויית ליל אמש בה נהרג אברך בן 27 ונפצעו עשרות נוספים.