בית כנסת הממוגן הראשון בשדרות נחנך אתמול (ראשון) בטקס חגיגי, בו השתתפו התורם יצחק לייב רעננערט, הראשון לציון הרב שלמה עמר רבה של ירושלים והרב ישראל מאיר לאו רבה של ת"א יפו.

בטקס השתתפו גם יו"ר הכנסת ח"כ יולי אדלשטיין, ראש העיר שדרות אלון דוידי, אלוף פיקוד הדרום סמי תורג'מן, חיילי חטיבת הנח"ל מאודת עזה, רב בית הכנסת הרב יעקב שטרית, רבנים, ראשי ישיבות וגבאי בתי הכנסת בעיר.

הטקס החל בתהלוכה ברחבי העיר עם ספר תורה חדש שהוכנס לבית הכנסת לעילוי נשמות הגיבורים שנפלו במבצע 'צוק איתן' בהשתתפות משפחתו של רמי כחלון ז"ל, קצין לוגיסטיקה בחטיבת הצנחנים שנהרג במבצע.

בתום התהלוכה התקיים טקס הסרת הלוט וקביעת מזוזה ע"י מר רענערט והרבנים הראשיים.

בתחילת הטקס סיפר רב בית הכנסת על הקמת בית הכנסת לפני כ- 18 שנה בקרוואן פשוט, "אחרי עבודה מאומצת הגענו ליום הזה. שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה".

ראש העיר, אלון דוידי, שסייע רבות להקמת בית הכנסת אמר "בית הכנסת החדש, גדול ומפואר, משרת רבים מתושבי העיר, הפוקדים את בתי הכנסת באזור. זהו מעמד מרגש ומשמח עבור כל יהודי וזהו יום חג לעיר".

דוידי הוסיף, כי "אני מודה מקרב לב למשפחת רעננערט על תרומתם למען הקמת בית הכנסת החדש 'משכן שלום' ומאחל לכול תושבי העיר והאזור כי תבוא עלינו ברכה, שנדע ימים של שקט ושלווה וכשמו של בית הכנסת, יבוא שלום עלינו ועל כל ישראל".

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין דיבר בשבחה של העיר, "שדרות בעיניי מסמלת גבורה, ציונות. מדהים אותי לראות כל פעם מחדש את הגאווה של התושבים כאן במדינה, בעם ובארץ".

אלוף פיקוד הדרום ציין, כי "שדרות מסמלת גבורה איתנה מול האתגרים הבטחוניים שניצבים בפנינו באיזור העוטף. במבצע צוק איתן ראיתי מקרוב את החוסן בקרב התושבים בעיר, חזק ואיתן. אני רוצה לשבח אתכם על העמידה האיתנה שלכם לקיים שגרת חיים במצב בטחוני שלא היה פשוט בכלל. ולך ראש העיר אלון דוידי יישר כח על המנהיגות האמיצה".

הראשון לציון הרב עמאר אמר לנוכחים, כי "חג הפסח מסמל את היציאה מעבדות לחירות את הדרך לקבלת התורה בהר סיני. כמו בני ישראל שהלכו במדבר ארבעים שנה ולא פחדו מתלאות הדרך. כך גם אתם תושבי שדרות היקרים מסמלים את האמונה ואת הביטחון בה'. ביקרתי כאן בעבר ובכל פעם מחדש אני נרגש מהעוצמות שיש בכם. לא בכדי, הקב"ה שלח לכם נדיב יקר שישלים את המבנה המפואר הזה שיהיה משכן לקדוש ברוך הוא. אשריכם ואשרי ראש העיר אלון דוידי שיש לו סייעתא דשמיא לנתב את העניינים באופן כזה שהיכל ה' מפואר נבנה בעיר שדרות".

הרב הראשי לתל אביב, הרב ישראל מאיר לאו, שיבח את התורם, "אני מוקיר ומכיר את הנדיב יצחק לייב רעננרט זה עשרות שנים. בכל פעם מחדש אני נרגש למול נדיבות שלו המסמלת יותר מכל את בני ישראל שהתנדבו לבנות את משכן ה'. אני שמח שאנחנו זוכים להשתתף במעמד נפלא זה. חנוכת בית כנסת מפואר יחד עם הכנסת ספר תורה להיכל הקודש. נברך אותכם תושבי שדרות שתזכו לימים של שקט בטחוני ושלוות נפש אמיתית".

הארוע הסתיים בשירה וריקודים עם תזמורת להבה והזמר מנדי ג'רופי.