בצרות. קנדה
בצרות. קנדהצילום: מיטל כהן. פלאש 90

אמצעי התקשורת המרכזיים בקנדה נשלטים מסורתית בידי השמאל, ובכלל זה ערוץ התקשורת הציבורי CBC, הנחשב לנוטה למפלגה הליברלית.

ב-2011 הוקם ערוץ הטלוויזיה Sun News, אשר בדומה לערוץ Fox האמריקני ביטא את עמדות הימין הקונסרבטיבי. ארבע שנים פעל הערוץ עד שנסגר בפברואר השנה לאחר שהרגולטור על אמצעי התקשורת CRTC סירב לאפשר לערוץ זה להיכלל בחבילה הבסיסית של ערוצי הטלוויזיה בדומה לערוצי החדשות האחרים, ומשמעות ההחלטה – חניקת הערוץ מבחינה כלכלית.

עזרא לבנט ובראיין לילי שהיו עמודי התווך של ערוץ Sun News לא הרימו ידיים, ומיד לאחר שירד המסך על הערוץ הם השיקו ערוץ חדשות חדש אליו חברו אנשי תקשורת נוספים שעבדו בערוץ הטלוויזיה שנסגר.

הצילומים הראשונים התבצעו מחדר האורחים בביתו של לבנט ובמקומות ציבוריים, ולאחר זמן לא רב עבר הערוץ למשרדים זמניים בלב הדאונטאון של טורונטו. שמו הערוץ The Rebel Mediaוהוא נועד לבטא את קריאת התגר על ערוצי התקשורת המרכזיים והרגולטור של התקשורת בקנדה.

בתוך שבועות ספורים הצליח הערוץ לגייס תרומות מהציבור בסך של למעלה מ-200 אלף דולר כדי לרכוש את כל הציוד הדרוש להפעלתו ממצלמות וידאו ועד מחשבים, תוכנות, מימון שכירת משרדים ועוד. לערוץ גם כתבים באוטווה ובקלגרי ועל הפרק תכניות נוספות להתרחבות.

ערוץ The Rebel Media, הנחשב לקונסרבטיבי ופרו ישראלי, ביקורתי כלפי מפלגות השמאל, מקדש את השמירה על חופש הביטוי, תומך בפיתוח תעשיית האנרגיה בקנדה ומצדד בקו ביטחוני תקיף נגד ארגוני הטרור והרדיקליזם האסלאמי בקנדה.

ניתן לצפות בערוץ ביוטיוב וכן לקבל עדכונים שוטפים בפייסבוק ובטוויטר. כתובת הערוץ: www.therebel.media