לא להפרד ומשול. זנדברג
לא להפרד ומשול. זנדברגפלאש 90

ח"כ תמר זנדברג ממרצ הגישה היום (ג') הצעת חוק המבקשת להתיר תחבורה ציבורית בשבת. ההצעה תקודם עם חזרת המליאה מפגרת הפסח. לטענתה, אין מדובר בסוגיה של דת ומדינה אלא בסוגיה חברתית וסביבתית.

"הצעת החוק חייבת לעבור מטעמים של צדק חברתי, סביבתי וכלכלי", הסבירה. "ממשלות ישראל שוללות את זכות התנועה למשך חודשיים בכל שנה ממי שאין לו רכב פרטי ובכך מחייבות את הציבור להחזיק ברכב כזה, על אף שהוא יקר, מזהם, גורם לצפיפות בכבישים והרבה פחות בטוח לנוסעיו ולשאר המשתמשים בדרך מאשר תחבורה ציבורית".

אתמול הבהיר שר התחבורה ישראל כץ בדיון עם גולשים בדף הפייסבוק שלו, כי לא יעסוק בנושא התחבורה הציבורת בשבת משום שמדובר בנושא שמהווה חלק מה"סטטוס קוו" במדינת ישראל.

כץ אף טען, כי המוטיבציה של הפעילים בנושא היא מוטיבציה פוליטית ולא עניינית, וכי אנשי השמאל התוקפים אותו בנושא אינם באים בדרישות כאלו לאנשים שלהם.

הדיון החל בתגובה לפוסט של השר כץ בנוגע לפתיחת תחנת הרכבת החדשה בצפון עפולה.

אחד הגולשים פרסם תגובה לפוסט בה נכתב, "ביום חמישי הקרוב אזרחי ישראל מחוסרי הרכבים נכנסים לעוצר של 3 ימים ללא תחבורה ציבורית (עקב סמיכות החג והשבת - ח"ל). כדי שנוכל לתור את ארצנו היפה, פתחנו לוח טרמפים בעמוד של ח"כ ישראל כץ, שר התחבורה של ישראל. אל תהססו לשאול מי מגיע לאן, אחרת תתקעו בבית".

בתגובה ענה השר כץ לגולש, "תפנה לבוז'י הרצוג שיתחייב לא לשבת בממשלה שלא תשנה את הסטטוס קוו. מפגן הצביעות שלך ושל חבריך לשמאל, מושכי המשכורות בעמותות 'למען התחבורה הציבורית' הוכח בבחירות האחרונות, וקיבל את התשובה ההולמת בקלפי".

אחרי שתגובתו של כץ העלתה עליו את חמתם של גולשים נוספים הוא שב והסביר, כי "במדינת ישראל נוהג הסטטוס קוו, שאוסר תחבורה ציבורית בשבת מקום המדינה ועד היום, למעט באזורים מסויימים, מה זה קשור ללחצים עלי? אף מפלגה לא הודיעה ששינוי הסטטוס קוו הוא תנאי מבחינתה לישיבה בממשלה. אז די עם הצביעות".