דניאל שיפנבאור ז"ל
דניאל שיפנבאור ז"לצילום: דובר צה"ל

רועי שיפנבאור היה בן 13 כשאביו, אל"מ דניאל שיפנבאור ז"ל, נהרג באסון היסעור ברומניה.

כמעט חמש שנים אחרי, בחר רועי ללכת בדרכו של האב ולנסות להתגייס לקורס טיס, ובשבועות האחרונים הוא נמצא בשלבי מיון מתקדמים לקראת הקורס היוקרתי. כך מדווח הבוקר "ידיעות אחרונות".

"לאבא היו שתי אהבות גדולות בחיים — המשפחה והטיסה. אני מאמין שהוא היה מאוד גאה בי והיה שמח אם היה יודע שגם אני נהנה, כמוהו, מאהבתו הגדולה לטיסה", הוא אומר.

לדברי רועי, מעולם לא היה לו ספק שהוא יעשה שירות צבאי משמעותי ביחידה קרבית. "כמובן שיש אצלי גם את הרצון להמשיך את המסורת שהנחיל אבא, להמשיך בדרכו ולעשות את אותו מסלול חיים כמוהו", הוא אומר. "תמיד רציתי להיות טייס, גם לפני שאבא נהרג. העובדה שאבא נספה רק הגבירה אצלי את הרצון. אם לא אגיע לטייסת קרב, אשמח להגיע גם למגמת מסוקים".

גם אחיו הבכור של רועי משרת כקצין ביחידה מובחרת.

דניאל שיפנבאור נהרג ב־26 ביולי 2010 בהתרסקות מסוק יסעור של חיל האוויר בהרי הקרפטים שברומניה. הוא היה בן 43. במהלך טיסת אימון של שני מסוקים, התרסק היסעור שלו לתוך צלע הר בגובה של 6,200 רגל ועלה באש.

מלבד שיפנבאור נספו באסון כל אנשי צוות המסוק, שמנה ארבעה טייסים ושני מכונאים מוטסים: סגן־אלוף במיל' אבנר גולדמן (48), רב־סרן יהל קשת (33), רב־סרן ליאור שי (28), סגן ניר לקריף (25) ורב־סמל אורן כהן (24) מרחובות. כל אחד מהם הועלה בדרגה לאחר מותו. כמו כן נהרג הטייס הרומני שהצטרף כמשקיף, סטפן קלודיוס דרגנאה (31).

שנתיים לאחר שנפל העניק מפקד חיל האוויר דאז, האלוף עידו נחושתן, צל"ש לדניאל שיפנבאור על פעולה נועזת שביצע במהלך מלחמת לבנון השנייה. בקור רוח, ובניגוד לתוכניות המקדימות, החליט שיפנבאור להיכנס לשטח מאוים, רווי בטילי נ"מ וירי בלתי־פוסק, כדי לחלץ את סא"ל עמנואל מורנו וחבריו מסיירת מטכ"ל.