"החלום - שהדס תהיה ילדה רגילה ושמחה"

נתחיל מהסוף, הסיכוי היחיד של הדס לחיות ולהיות ילדה רגילה הוא לעשות ניתוח להשתלת כבד. כל דקה שעוברת, כל שעה וכל יום שעובר מסכן את חייה.

בכניסה לביתה של משפחת חנוכה בישוב אלעזר בגוש עציון אפשר לראות סמוך לדלת הכניסה את המשלוח האחרון של תרופות בקופסאות קלקר, קופסאות שבדרך כלל רואים רק בבית חולים, ומיד אפשר להבין שלא מדובר במשפחה רגילה.

"לפני כמעט שנתיים הדס נולדה אחרי 7 ילדים. אני זוכר שאנחנו חוזרים הביתה בלי ילדה, בידיים ריקות והדס נשארת בטיפול נמרץ", מספר ישראל חנוכה, אביה של הדס שזקוקה להשתלת כבד בראיון לערוץ 7, "24 שעות אחרי הלידה הרופאים מגלים מחלה נדירה ומאז אנחנו סביב בית החולים שערי צדק".

המחלה הנדירה עליה מדבר חנוכה היא מחלה נדירה - רק 3 ילדים בארץ נולדים כל שנה עם כבד שלא מתפקד. מחלה ללא תרופה ודרכי טיפול, רק השתלת כבד יכולה להציל את החולה.

חנוכה ממשיך לספר שמדי פעם הדס קוראת "אבא אבא" שלפתע מילה כל כך פשוטה מקבלת משמעות אחרת, "לא הבנו לקראת מה אנחנו הולכים. לאט לאט ובשלבים אנחנו מבינים שאנחנו נכנסים לשליחות. שליחות בה אנחנו צריכים לגדל ילדה מיוחדת שעם כל הקשיים היום יומיים היא ילדה עם אנרגיה, כוחות, שמחה והמון טוב שמעניקה לי ולכל המשפחה כוחות ואמונה שיום אחד אחרי הניתוח היא תהיה ילדה רגילה".

כאן הראיון נפסק כי להדס כואב. רואים מיד את הוריה של הדס, ישראל ואליענה מסתכלים אליה בחוסר אונים רואים כמה כואב להם, כמה כואב להדס. הדס מעולם לא הייתה בגן ואסור לה להיות סביב ילדים כי המערכת החיסונית שלה חלשה.

"אני כבר מוכן היום לקחת אותה לניתוח ולתרום לה את חלקי כדי להציל את חייה", אומר אביה של הדס, "מרגע שהבנו שאין מנוס מהשתלה פנינו לבית החולים בבלגיה שיודעים לעשות את ההשתלה ובמקביל לקופת החולים 'מכבי' על מנת לקבל את ההכרה שהמשוואה זה מימון הניתוח. זה תהליך ארוך שמתחיל בבדיקות כאן בארץ והערכה של הניתוח וכל ההוצאות מסביב הוא סביב המיליון וארבעה מאות אלף שקל. נכון לעכשיו הכל מוכן ומחכים לתשובה 'ממכבי' שיגיע נהיה בתהליך ההשתלה".

על הלילות הקשים מספרים ההורים, "בין 3 -4 שעות אנחנו ישנים כל הלילה. יש שתי אפשרויות להסתכל על המצב או לבכות על מר גורלנו או האפשרות השנייה בה בחרנו שה' נותן לך שליחות. זה נכון שזה לוקח זמן לעכל אבל בסוף אתה שמח ואתה מרגיש שאתה שליח. אין לי ספק שזה שינה לנו את כל החיים".

מה נותן לך את הכוח? מה נותן למשפחה את הכוח להמשיך ולהתמודד? "האמונה והתקווה שבסופו של דבר הדס תהיה ילדה רגילה. זה נותן את הכוח לכולם, זה כוח אדיר שיש בילדה קטנה, בהדס".

יש רגע של שבר? "יש רגעים של קשיים גדולים אין שבר. שאני רואה אותה סובל הלב נשבר אבל אסור לנו להישבר כי אם אנחנו נישבר הכול יתמוטט".

לסיום אומר חנוכה, "בטח שיש חלום, אנחנו נהיה כאן עוד כמה חודשים שמאחורינו הכול. בתמונה משפחתית בלי צינורות, עם כבד חדש, ילדה שמחה ומשפחה מחייכת וכמובן תודה לבורא עולה שזיכה אותנו בתהליך הזה".

לאחרונה הוקמה קרן תרומה להצלתה של הדס אסנת על ידי קרן 'גוש עציון לפיתוח' על מנת לכסות את הוצאות הניתוח והוצאות הנלוות אליו בסך 1,400,000 אלף שקל.