לא בארסנל. מרידור
לא בארסנל. מרידורפלאש 90

השר לשעבר דן מרידור מהליכוד קורא הבוקר (רביעי) לכונן ממשלת אחדות לאומית, בטענה שהקמת ממשלת ימין צרה תביא את ישראל לבידוד בינלאומי על רקע אמירותיו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, במהלך קמפיין הבחירות.

בראיון לרזי ברקאי בגל"צ אמר מרידור כי "ממשלה שתעשה מה שראש הממשלה הבטיח לפני הבחירות, כלומר תתנגד למדינה פלסטינית ותמשיך בהתנחלות בכל מקום, תביא את ישראל למצור ולמצוק שלא היה כמוהו. לכן אני חושב שצריך למנוע את זה, אם אפשר להקים ממשלה שתשנה את המדיניות ההיא זאת ממשלת אחדות. ודאי שזה טוב".

מרידור, שכיהן כשר בכיר בשתיים משלוש ממשלותיו של נתניהו, מתח ביקורת על ראש הממשלה בעקבות התנגדותו הפומבית להסכם הגרעין, והסביר שבכך הוא מסב נזק ליחסים עם ארצות הברית ועם ברק אובמה - שמקשים על השגת הסכם טוב יותר לישראל.

"אני חושב שהעימות הפומבי הזה מקשה עלינו ולא מקל עלינו", אמר מרידור, "צריך להמשיך לא רק בלחץ אלא גם בשכנוע. אבל כל זה צריך להיעשות ככל הניתן לא כנגד הממשל, לא מפני שאני חושב שהממשל תמיד צודק, אלא כי אני רוצה להיות אפקטיבי ולהצליח. אני חושב שההצלחה היותר נכונה היא לעבוד עם נשיא ארצות הברית - ולא נגדו".