זירת הפיגוע בבנימין.
זירת הפיגוע בבנימין.צילום: פלאש 90

סמ"ר תומר לן, חייל בגדוד תבור של פיקוד העורף, שחיסל את המחבל שדקר הבוקר (רביעי) אותו ואת חברו משחזר את רגעי האימה בפיגוע בבנימין.

"המשימה הקבועה שלנו היא בעצם תגבור צירים, לעמוד על הציר ולתגבר אותו להראות נוכחות. היום בשעות הבוקר בזמן המשימה הרגילה שלנו הייתי מחוץ לרכב וניגש אלינו פלסטינאי, לא היה נראה חשוד, עבר לידי, המשיך בערך מאה מטרים ואז נעלם. לאחר כמה שניות חזר לכיווני והיה ללא שום דבר בידיים", סיפר.

"כמה מטרים ספורים ממני הוא פשוט התחיל בריצה אלי ובצעקות, שלף סכין, לא ראיתי מאיפה שלף, דקר אותי בגב ובזמן הדקירות נפלתי לאבנים. בזמן הזה שאני על הרצפה הוא נכנס לתוך הרכב שבו יושבים שני החברים שלי עם הסכין והתחיל לדקור גם אותם. בזמן שהייתי על הרצפה קמתי, תפעלתי את הנשק, כיוונתי אליו, יריתי בו והרגתי אותו. לאחר שהוא מת, אחד מהחברים שלי יצא ספוג בדם מהרכב, דיבר איתי, אמר שהוא בסדר וראיתי שהוא מתפקד. ראיתי כמה פציעות שלו, אחת בצוואר, אחת ביד", הוסיף החייל.

"עזרתי לו הענקתי לו טיפול ראשוני, עצרתי לו את הדימום מהצוואר תוך כדי שאנחנו מזעיקים כוחות של מד״א וכוחות שלנו של הצבא. היו שם דרגים שהעניקו לו טיפול ראשוני, ליונתן, ומד״א הגיע ופינה אותו. ועכשיו אנחנו פה".

לן סיפר כי מצבו טוב, "כמה חבלות קטנות יבשות בגב מהדקירה. וזהו אני מרגיש בסדר גמור".

על התפקוד של אותן דקות סיפר לן, "המחבל לא אמר אמר מילים כלשהן הוא צעק צעקה, צעקה חזקה לאוויר ולא יותר...אני לא יכול להסביר זה פשוט קרה. ידעתי שמדובר במחבל ראיתי את הסכין, שמעתי את הצעקות של חברים שלי מתוך הרכב והבנתי שאני צריך להרוג את המחבל".

על פי דיווחי הפלסטינים, המחבל הוא מחמד ג'אסם כראכרה, בן 27 מסינג'אל.