מטיילים בגוש עציון
מטיילים בגוש עציוןצילום: דוברות מוא"ז גוש עציון

רבבות מבקרים הגיעו במהלך ימי חול המועד פסח לאתרי התיירות השונים בגוש עציון.

התגליות האחרונות בגן הלאומי הרודיון וביניהם קבר הורדוס המשוחזר, בתי מרחץ מפוארים והצגות עם שחקנים שהחיו את העבר משכו את המבקרים אל האתר ההיסטורי.

"חוות ארץ האיילים" התמלאה בילדים, צעירים ומבוגרים שהגיעו לראות ולגעת בחיות הבר, לגלוש באומגה הארוכה בארץ ולצאת ממנה למסע טרקטורונים בשבילי הגוש.

השרב שהגיע אף הוא לביקור בחול המועד, הוביל את אלפי המבקרים להתקררות והתרעננות באמת הביאר והמעיינות הרבים שנוקו במיוחד לכבוד הפסח.

מבקרים רבים אחרים העדיפו להיכנס ולזחול במערת חריטון , המערה הארוכה בארץ, וטיילו בדרך אליה בנחל תקוע הפורח כשרבים מהם השתתפו בפסטיבל האביב שהתקיים בתקוע.

מדריכי בית ספר שדה כפר עציון הוביל מאות מטיילים אל ואדי פוכין, ובריכות שלמה שאינם נגישים לכל אורך השנה למטיילים.

אל "חווית צומת" מרכז המבקרים של מכון צומת, הגיעו כאלפיים מבקרים. כשלבד מהתצוגה הרגילה, האטרקציה הייתה הפעילות המיוחדת לילדים " המהנדסים הצעירים" שם התנסו הילדים באלקטרוניקה ואף בנו לעצמם סוללה עם פנס קטן.

את הסיורים תיבלו המבקרים במסעדות הרבות שנפתחו בתקופה האחרונה והוכשרו במיוחד לחג הפסח.

גד כהנא, מנהל עמותת התיירות, ברך את המבקרים הרבים ואת התיירנים והזמין את כל המבקרים להשלים בהמשך הקיץ את מה שלא הספיקו לעשות בגוש עציון.

דוידי פרל, ראש מועצת גוש עציון אמר כי המבקרים הרבים סיפרו על שמחתם כשגילו שהגוש אליו הגיעו צומח ופורח הרבה מעבר למה שזכרו מביקוריהם בעבר. עוד הוסיף כי "הפסח הנאכל בחבורה הוא זמן אידיאלי שלנו, תושבי גוש עציון לארח את כל תושבי ישראל המגיעים לחוות את הארץ והמורשת".