בראש. בנט ונתניהו
בראש. בנט ונתניהוצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

עשרות ראשי סניפים וחברי מרכז ליכוד יצאו השבוע בעצומה שקוראת לראש הממשלה נתניהו לצרף את הבית היהודי לקואליציה ולהימנע בכל מחיר מאופציה של ממשלת אחדות.

בין הוגי העצומה ראש סניף הליכוד בראש העין מתי יצחק, אחד מפעילי השטח הוותיקים בליכוד. לדבריו, "כל העולם שמע את הצהרותיו של ראש הממשלה נתניהו קבל עם ועדה לאורך כל הקמפיין ולכן צריך לדאוג בכל מקרה שהבית היהודי תהיה שותפה בקואליציה".

יצחק מוסיף, כי "צריך לכבד את רצון הבוחר הישראלי שבחר חד משמעית ממשלת ימין. התחייבנו לבוחר שתוקם ממשלת ימין וזה היה המוטו מלכתחילה לכל אורך הקמפיין ולכן גם זכינו ב-30 מנדטים שלפי פילוח המצביעים חלק לא מבוטל מהם הגיע מההתיישבות על חשבון הבית היהודי".

בעצומה עצמה נאמר, כי "אנו החתומים מטה, ראשי סניפים ופעילים מרכזיים בתנועת הליכוד, פונים אל ראש הממשלה מר בנימין נתניהו, ומבקשים למנוע כל הדברות עם מפלגת המחנה הציוני בדבר הקמת ממשלת אחדות".

"הגיע הזמן להקים ממשלה ימנית. חלילה לנו לחזור על טעויות העבר בהם שיתף הליכוד מפלגות אשר הפכו לו לרועץ, ולא אפשרו לראש הממשלה לנהל את ענייני המדינה בכך ששמו מכשולים בדרכו על כל צעד ושעל. על ראש הממשלה לשתף בהקמת הממשלה את ראש מפלגת הבית היהודי, נפתלי בנט, בצורה מכובדת, כשותף אשר תרם רבות להקמת ממשלה ימנית", נאמר עוד בעצומה.

חותמי העצומה מוסיפים, כי "חלילה לממשלת ליכוד לחזור על טעויות העבר ולשתף בקואליציה שותפים שעלולים להוות לבסוף מכשול בקידומם של דברים מסוימים".

בין עשרות החותמים ניתן למצוא את זאב בן יוסף - חבר מרכז מטעם המייסדים, רחלי בן ארי סקעת- יו"ר סניף רעננה, שמחה וצחי סורצקי- יו"ר סניף ירושלים, דוד שאין - יו"ר הצעירים בליכוד, ח"כ מיקי זוהר, אתי זנגי- יו"ר נשות הליכוד, עוז אלטר- יו"ר סניף אלקנה, וכאמור עשרות נוספים רבים מכל רחבי הארץ.