נשיא WJC במצעד החיים בבודפשט

נשיא הקונגרס היהודי העולמי (WJC), רונלד לאודר, גינה בחריפות את מפלגת הימין הקיצוני האנטישמית בהונגריה, ג'וביק, בנאום שנשא אתמול (ראשון) מול אלפי משתתפים במרכז בודפשט. לאודר היה הנואם המרכזי באירוע "מצעד החיים" שהתקיים לזכרם של קורבנות השואה היהודים מהונגריה.

"מצעד החיים מזכיר לנו מה קורה כאשר העולם שותק", אמר לאודר. "אנחנו לעולם לא נשתוק יותר כשהאנטישמיות מרימה את ראשה, ואסור שגם ממשלת הונגריה תשתוק", אמר.

"כאשר העולם כולו מביט כיום בהונגריה, הוא לא רואה את התרבות העשירה שלה, הוא לא רואה את הערים היפות שלה, הוא לא זוכר את העבר הגדול והמפואר שלה. העולם היום רואה רק דבר אחד בהונגריה: את ג'וביק - מפלגה קיצונית אנטישמית שמקדמת שנאה", מסר לאודר.

בדבריו, לאודר הדגיש את תרומתם האדירה של היהודים בהונגריה לאורך השנים, וציין כי האירוע בא להעביר מסר חד וברור בשם הקהילה היהודית בהונגריה, שיהודי המדינה נשארים כאן ואינם מתכוונים ללכת לשום מקום.

כ-560,000 יהודים מהונגריה נרצחו בשואה, רובם בשנת 1944. הקהילה היהודית בהונגריה כיום נאמדת בכ-100,000 נפשות והיא הגדולה ביותר במרכז אירופה.

יצוין כי אירוע 'מצעד החיים' בהונגריה מאורגן מדי שנה ע"י קרן מצעד החיים, עם תמיכת הפדרציה של הקהילות היהודיות בהונגריה " "MAZSIHIS.