יוצאים מהחורים. ענת וקסמן
יוצאים מהחורים. ענת וקסמןצילום: משה שי - פלאש 90

חבר הכנסת איתן כבל (העבודה), התייחס אחר הצהריים (שני) בעמוד הפייסבוק שלו להשתלחות של השחקנית ענת וקסמן במצביעי הימין.

כבל קרא לעשות "בדק בית" במחנה השמאל ולא להשתלח במחנה הלאומי כפי שעשתה וקסמן. "ואולי הבעיה היא דווקא אצלנו, ענת וקסמן, ולא אצל 'האנשים שיצאו מהחורים', כפי שתיארת את תושבי הפריפריה?".

הוא הודה, ''התלבטתי רבות אם להעלות את הפוסט הזה. גם לי המצב הזה כואב עד אין קץ, אבל אני מבין היטב שהגיע הזמן לבצע את בדק הבית אצלנו, ולא לבחור בפתרון הקל של הטחת עלבונות ואמירות נוראיות על כך שמדובר ב'עם אחר'''.

לטענת כבל, עדיף היה לשחקנית שלא להשמיע את דבריה. "אני לא יודע איפה עובר קו הגבול שלך, שאחריו האחים שלי כבר אינם האחים שלך; אבל רק שתדעי - הליכוד ניצח גם ברחובות, בראשון לציון, בחולון ובנתניה. כך שהבעיה הרבה יותר עמוקה מכפי שאת חושבת. היא מתחילה בניסיון לכפות על תומכי הימין זהות פשטנית ואחידה, כדי שנוכל לברוח ממנה במקום להתעמת איתה.

"גם לי אין את כל התשובות, אבל דבר אחד ברור לי", הדגיש, ''הן לא מסתתרות בתוך שכבות של ניכור ודחייה. הזיהוי של הפריפריה עם הימין אינו גזירת גורל - הוא גזירה שכופות עלינו דעות כמו אלה ששמענו אתמול, ושעדיף היה שלא היו מושמעות בכלל.

''עד שלא נבין זאת נמשיך לתפוס את הראש ולשאול את עצמנו: ״איך זה יתכן שהם מצביעים לימין?״, הוסיף כבל.

אמש שודר בערוץ 2 קטע מסרט תיעודי של איש הטלוויזיה דני קושמרו, אשר מנסה בעקבות תוצאות הבחירות לבחון את השסע בחברה הישראלית.

השחקנית ענת וקסמן תקפה בסרט את ראש הממשלה נתניהו. "אני לא אמליך לעצמי כזה מנהיג... זה המלך ש... האשכנזי, העלק נאור, עם המבטא האמריקני עם הנאומים האלו...יושב וכותב נאומים וסרטונים".

וקסמן קשרה את ההצבעה לנתניהו ל"סרטון השוקולד" המפורסם, והסבירה כי "זה האלו שצועקים 'רק ביבי! רק ביבי!' וקללה. 'רק ביבי! תן לי רק ביבי!'. זה נורא פשוט באיזשהו אופן".

בתשובה לשאלה כיצד נתניהו משכנע את אותם אנשים להצביע לו, אמרה וקסמן כי "הוא לא צריך לשכנע אותם. את המשוכנעים לשכנע? הוא רק אומר 'ערבים' והם יוצאים מהחורים. אין עם מי לדבר בכלל".

"שוב, אנחנו הבועתיים, התל-אביבים, אני מוכנה להכיל אתכם, בואו נדבר. אבל זה גדול עלינו. זה קשי יום...זה עמים אחרים, לצערי", סיימה וקסמן את הדברים.