שרף. ניצח את נס ציונה הלא יציבה
שרף. ניצח את נס ציונה הלא יציבהצילום: לירון מולדובן, מנהלת הליגה

קשה לשים את האצבע על איזה אחד משלוש המשחקים הערב (שני) בליגת ווינר סל, היה חשוב יותר. האם זה בו אירחה גלבוע גליל את עירוני נהריה לקרב תחתית, אולי דווקא קרב הקבוצות הלא יציבות בין עירוני נס ציונה למכבי אשדוד, ואולי דווקא זה על המקום השמיני שמוביל לפלייאוף ליגת העל שבכדורסל בין מכבי חיפה לבני הרצליה? 

האמת, כל שלוש המשחקים הללו היו חשובים מאוד עבור כל אחת מהקבוצות היריבות, כשהפסד עלול להביא לכדור שלג שלילי לכולן, כזה שיכול להיגמר החל ביציאה מהפלייאוף (נס ציונה) וכלה בירידת ליגה ללא שום רחמים (גלבוע גליל).

אם לסכם את מה שראינו הערב בערב הכדורסל של ישראל, אז אפשר להגיד כי המשחקים הסתיימו בניצחונות לא צפויים, כאלה שמסבכים עוד יותר את תמונת העולות מהפלייאוף. דבר אחד נראה כבר גמור: גלבוע גליל תרד ליגה בסיום העונה, לא בגלל הפער שעומד על נקודה אחת בלבד בינה לבין מכבי אשדוד, אלא בגלל הדרך, היכולת וחוסר הרצון הנראה לעין לנצח.

המשחק הראשון שיצא לדרך בערב הכדורסל של ישראל היה קרב הלא יציבות בין נס ציונה למכבי אשדוד שערב המשחק הייתה במצב קשה בתחתית ליגת העל שבכדורסל. נס ציונה המשיכה להראות חוסר יציבות כשלמרות תקופה טובה שהיא נמצאת בה היא מצאה את עצמה בירידה למחצית בפיגור גדול של 50:31 לאורחים מאשדוד.

חוסר יציבות כבר אמרנו? לרבע השלישי עלתה נס ציונה בטירוף ובעשר דקות קיזזה את ההפרש לכדי 7 נקודות בלבד, 60:53. נס ציונה המשיכה לקזז את ההפרש גם במהלך הרבע הרביעי, ו-2 דקות לסיום ההתמודדות הפער עמד על נקודה אחת בלבד לזכות האשדודים, 70:69, אך אשדוד עוד הצליחה לברוח ליתרון 6 נקודות, 16 שניות לסיום.

הקבוצות המשיכו להראות חוסר יציבות כשנס ציונה הצליחה לצמק ל-2 נקודות בלבד, אך איבוד כדור שלהם הביא לאשדוד את הניצחון החשוב מאוד עבורה, 79:75, שמעלה אותם מעל הקו האדום ובעמדה נוחה יותר מגלבוע גליל.

אם בגלבוע גליל עסקינן, אזי זו המשיכה להציג משחק נרפה וחלש וחזרה לסורה דווקא לאחר שנראה היה שהאווירה במועדון משתנה לטובה תחת אימונו של אריאל בית הלחמי. האדומים מהגלבוע הפסידו ליריבה נוספת מהצפון ומהתחתית, עירוני נהריה שלא התקשתה לרגע בתוצאה 88:77 וגם זה בחסד רב.

הבשורות הגדולות של ערב הכדורסל הישראלי הגיעו מהאולם בהרצליה, בו ניצחה המקומית בקלות מרגיזה את מכבי חיפה בתוצאה 79:95. הירוקים החזיקו מעמד שני רבעים וחצי, ובקרב ישיר על המקום השמיני שממנו מגיעים לפלייאוף, ציפינו מחיפה המוכשרת להתאמץ יותר. בסיום, הרצליה עולה למקום השמיני על חשבונה של חיפה כשלמרות המאזן הדומה בין השתיים, להרצליה יש יתרון פנימי של שלושה ניצחונות רצופים העונה על חיפה.

נראה שהמקומות בפלייאוף ייסגרו רק במחזור האחרון של העונה הסדירה. אל תפספסו.