מאחלת. מיכל אורבך
מאחלת. מיכל אורבךצילום: גלית סברו - צילום באווירה אישית

שותפים לדרך ואורחים התכנסו אתמול (שני) לחנוכת מרכז 'עמק השווה' במודיעין בנוכחות ראש העיר חיים ביבס ומיכל אורבך אלמנתו של השר אורי אורבך ז"ל אשר הוחלט כי המרכז יוקדש לזכרו.

מרכז 'עמק השווה' לניהול וישוב סכסוכים בקהילה, עובד ומטפל במקרים מזה כמה חודשים, אך אתמול התקיים טקס הפתיחה הרשמי, בנוכחות ראש עיריית מודיעין חיים ביבס אשר בירך. מיכל אורבך רעייתו של השר אורי אורבך ז"ל וכן מייסד המרכז הרב ראובן קרוגר גם כן נשאו דברים.

לאחרונה הוחלט כי המרכז ייקרא על שם השר אורבך ז"ל בעקבות קירבתו לתחום העיסוק של המרכז בנושא הידברות ופתירת סכסוכים ומחלוקות בדרכי נעם וכן בעצם היותו תושב מודיעין.

מיכל אורבך, אשר נשאה דברים, אמרה "לאחר שפנו אלי מנהלי המרכז וביקשו לקרוא למרכז על שמו של אורי, חשבתי והבנתי שעוד ועוד מפעילויותיו מתחברות למטרות המרכז בצורה מושלמת- חינוך למניעת סכסוכים ויישוב סכסוכים קיימים. אני מאחלת שכל מי שמגיע לכאן יצליח להגיע לפתרון הסכסוך בדרכי נועם ושלום כפי שהמרכז מאמין. תודה רבה לכולם על הכבוד".

ראש עיריית מודיעין, חיים ביבס, בירך ואמר "ההחלטה לקרוא למרכז עמק השווה על שמו של אורי אורבך מושלמת. אין אדם מתאים יותר שהמקום הזה יקרא על שמו. אדם שידע לקרב בין ימנים לשמאלניים, חילונים ודתיים, אשכנזים ומזרחיים, בנחת, עם חיוך ובצורה ייחודית אשר שמורה לו. עמק השווה הוא שירות טוב, נכון ואיכותי לתושבי מודיעין רבתי והוא ימשיך להעניק טפול וסיוע ואנו נמשיך לתמוך, לעזור ולעמוד מאחוריו".

הרב ראובן קרוגר, מנכ"ל ומייסד המרכז, ציין כי "במסע ארוך זה יש צורך בשותפים נאמנים וטובים, לכן בחרנו בעיר מודיעין להקמת המיזם. יש כאן שותפים אשר מסייעים ותומכים במיזם ובמטרותיו החשובות ואשר ימשיכו לעזור ולסייע לאורך מסענו. ובנימה אישית, אבי דניאל קרוגר היה בורר במשך ארבעים שנה, ממנו למדתי את הערך של ההידברות וניהול הסכסוכים החשוב כל כך".

עמק השווה הינו מרכז לניהול ויישוב סכסוכים בקהילה אשר פועל בעיר מודיעין-מכבים-רעות. המרכז הוקם בסיוע פילנתרופי ופועל בשיתוף פעולה עם עיריית מודיעין והמרכז הרב-תחומי תחת האגף לשירותים חברתיים ושירות ייעוץ לאזרח.

המרכז מציע דרכים חלופיות לניהול וישוב סכסוכים כאלטרנטיבה לבית המשפט. לשם כך, מיסד המרכז מערכת יחסים עם מגוון רחב של אנשי מקצוע כגון מגשרים, בוררים, מטפלים ומאמנים.