אמל"ח שהוסגר
אמל"ח שהוסגרצילום: שב"כ

בפעילות של השב"כ, צה"ל ומשטרת ישראל נחשפה בשבועות האחרונים חוליה צבאית של ארגון החמאס, שחבריה תכננו לבצע פיגוע ירי לעבר כוחות צבא באזור אבו דיס, במהלך חג הפורים האחרון.

חברי החוליה רכשו רכב לטובת ביצוע הפיגוע, ביצעו אימוני ירי ואספו מידע על היעד לפיגוע, אולם הם נעצרו בטרם הצליחו להוציא את הפיגוע לפועל.

במסגרת החקירה הוסגרו אמצעי לחימה שיועדו לשמש את החוליה.

חברי החוליה המרכזיים שנעצרו בתחילת חודש מרץ הם:

מען נור אלדין אחמד שאער - ראש החוליה, צעיר בן 26 שמוצאו מהכפר בורקא שבשומרון, אשר עובד בקפיטריה באוניברסיטת אבו דיס.

שעאר הוא מחבל חמאס, שריצה בשנים 2011-2009 תקופות מאסר על רקע מעורבותו בביצוע פיגוע ירי לעבר כוחות צבא.

דאוד רג'א דאוד עדואן - גבר כבן 32 תושב עזריה. מחבל חמאס שישב בעבר בכלא הישראלי ובעל ידע קודם בירי באקדח.

בחקירתם של השניים בשב"כ עלה, כי שאער הוא שהחל במהלך החודשים האחרונים לגבש את התוכנית לביצוע פיגוע, אשר תוכנן בתחילה להתבצע בעיר ירושלים. הוא גייס את עדואן, והאחרון, נוכח הקושי לבצע את הפיגוע בעיר, המליץ לשנות את יעד הפיגוע למחסום "הקיוסק" בכניסה לירושלים.

בנוסף, תכנן שעאר לגייס פעיל נוסף, אשר ישמש כנהג, ויסייע לפיגוע במילוט המפגע מהזירה. עוד עלה בחקירה, כי חברי החוליה, שהיו בשלבים מתקדמים במיוחד לקראת מימוש הפיגוע, אותו התכוונו להוציא אל הפועל תוך זמן קצר, נערכו באמצעות ביצוע אימון ירי באמל"ח שהיה ברשותם, מסוג קלצ'ניקוב ואקדח 9 מ"מ.

בנוסף, הם רכשו רכב מסוג יונדאי אלנטרה, שאמור היה לשמש לביצוע הפיגוע, ואף עשו בו נסיעת מבחן ואיסוף מודיעין על ציר הנסיעה, מיקום כוחות הצבא ומתווה המעבר במחסום "הקיוסק".

לצורך טשטוש ראיות תתכננו השניים להצית את הרכב בוואדי הסמוך לעזריה, לאחר ביצוע הפיגוע. במסגרת החקירה הוסגרו אמצעי לחימה שהיו ברשות החוליה, ובהם אקדח, רובה קלצ'ניקוב וכ-40 כדורים.

בימים הקרובים יוגשו לבית המשפט הצבאי ביהודה כתבי אישום נגד חברי החוליה וקיימת גם כוונה לפעול לחילוט הרכב, שנרכש כאמור לצורך ביצוע הפיגוע.

בשב"כ מציינים, כי "סיכול החוליה, אשר מנע פיגוע חמור במהלך חג פורים, מצביע על המוטיבציה הגבוהה מצד חמאס להוציא אל הפועל פיגועים, בירושלים ובסביבתה ועל המסוכנות מפעילי חמאס השבים למעגל הטרור לאחר שחרורם מהכלא".