קורס רפואי למוהלים
קורס רפואי למוהליםצילום: המשרד לשירותי דת

מחלקת בריתות ברבנות הראשית לישראל קיימה לאחרונה קורס רפואי למוהלים, בשיתוף מכון שלזינגר מהמרכז הרפואי שערי צדק.

הקורס נערך עבור מוהלים מוסמכים בעלי ותק וניסיון במטרה לשדרג את מעמדם למוהלים מומחים, המתמחים אף בבריתות מילה לא שגרתיות.

בין הנושאים אשר הועברו בקורס המקצועי - אנטומיה של גוף היילוד, מומים מולדים, מחלות שונות, אחריות משפטית, אתיקה והלכה ועוד.

בין מעבירי הקורס ניתן היה למצוא את חבר הנהלת ביה"ח שערי צדק וחתן פרס ישראל, פרופ' אברהם שטיינברג ומנהל חדר מיון ילדים בביה"ח שערי צדק, ד"ר מתי ארליכמן.

המוהלים אשר השתתפו בקורס "שודרגו" למעמד מוהלים מומחים עם ניסיון וידע רפואי והלכתי נרחב.

הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, אמר כי מדובר במהלך יזום של הרבנות הראשית לישראל ומשרד הבריאות, אשר נועד להעשיר את הידע המקצועי של המוהלים, "המוהלים עושים לאורך הדורות עבודת קודש בלתי רגילה למען קיום מצוות המילה כהלכתה, מנהלי המחלקה וכל העוסקים במלאכה פועלים בכל ימות השנה למען המצווה הנעלה הזו, ונדאג שכך אכן יהיה גם הלאה בעזרת ה', תוך העשרה ההלכתית והרפואית הנחוצה, בהתאם ובכפוף להחלטות מועצת הרבנות הראשית".

מנכ"ל הרבנות הראשית, אלחנן גלט, אמר כי "מחלקת הבריתות ברבנות הראשית שמה בראש מעייניה את החשיבות הרפואית והמקצועית לצד החשיבות ההלכתית של מצוות המילה. אנו שמים דגש גדול על רענון הנהלים לכל מוהל ומוהל. טובי אנשי המקצוע בתחום הרפואה וההלכה העניקו את השיעורים בקורס ואני מברך על כך''.

מנהל מחלקת בריתות ברבנות הראשית, הרב משה מורסיאנו, אמר כי "קורס מוהלים מומחים זה, הוא ייחודי וראשון מסוגו בתחום וכולל היקף וידע רפואי ומעשי נרחב".