בחודש נובמבר האחרון פנה ראש הממשלה בנימין נתניהו ליו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט וביקש ממנו לתמוך בפיטורי השרים יאיר לפיד וציפי לבני מהממשלה ולתמוך בהכנסת המפלגות החרדיות לקואליציה.

התנגדותו של אביגדור ליברמן לצירוף ש"ס ויהדות התורה הביאה את ראש הממשלה לפנות לבנט ולבקש כי יתמוך בהקדמת הבחירות לכנסת.

בערוץ 2 נחשף הערב כי באחד הערבים של חודש נובמבר נכנס יו"ר הבית היהודי לחדרו של נתניהו בכנסת וביקש לקבל לידיו את תיק הביטחון. ראש הממשלה הסכים ואף הוסיף "אני מרשה לעצמי את הזכות לשכנע אותך לקחת את החוץ".

מאז, בהזדמנויות רבות, הבטיח נתניהו כי מפלגת הבית היהודי תהיה שותפתה המרכזית והבכירה בקואליציה החדשה שיקים. אולם בחודש שעבר התברר: ראש הממשלה הפר את ההבטחה.

כשאנשיו של בנט פנו לאנשיו של ראש הממשלה בשאלה "מה עם הביטחון?", אנשי נתניהו השיבו: "היה פורס מאז'ור (כח עליון)''. מאז, כבר שלושה שבועות, בנט ונתניהו לא נפגשים והמגעים בין השניים הופסקו לחלוטין.

מוקדם יותר היום, בראיון לערוץ 7, סיפרה חברת הכנסת איילת שקד (הבית היהודי), כי לצד הנתק בין נתניהו לבנט, נמשך המשא ומתן בין צוותי המפלגות, בעיקר בנושאי חקיקה.

היא גילתה כי בליכוד מסרבים לחוקק את חוק ההסדרה שימנע הרס עשרות בתים ברחבי יהודה ושומרון. "הליכוד לא מוכנים בשום פנים ואופן להעביר את החוק הזה", אמרה ח"כ שקד.