נתניהו ומפלגתו חייבים ככל הנראה חלק ניכר מהישגיהם בבחירות לפעילי הימין ואנשי ההתיישבות.
נתניהו ומפלגתו חייבים ככל הנראה חלק ניכר מהישגיהם בבחירות לפעילי הימין ואנשי ההתיישבות.תומר ניוברג, פלאש 90

שלושה סגני ערים מהליכוד בעלי השפעה במפלגה דורשים מראש הממשלה, בנימין נתניהו, לזנוח את רעיון הקמתה של ממשלת אחדות השמאל.

במכתב לנתניהו עליו חתומים סגן ראש עיריית רחובות מתן דיל, מ"מ ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן וסגן ראש עיריית מעלה אדומים גיא יפרח, נכתב כי כמי שפעלו רבות במהלך ימי הבחירות על מנת להבטיח את ניצחון מחנה הימין, הם מדגישים כי אל לו לראש הממשלה להתפתות להקים ממשלה עם המחנה הציוני בראשות יצחק הרצוג וציפי לבני.

החותמים מציגים כדוגמא למאמצים אלו את הפעילות המיוחדת שבוצעה בעיר אשדוד ביום הבחירות, לשם הביאו ראש מועצת שומרון גרשון מסיקה וממלא מקומו יוסי דגן במסגרת סניף הליכוד בשומרון מאות מתנדבים על מנת לשכנע את המצביעים המתלבטים לבחור במפלגות ימניות בלבד. 

"אנו, סגני ראשי הערים, חברים ופעילים בליכוד... מודאגים מהשמועות המופצות בכלי התקשורת בדבר אפשרות להקמת ממשלה יחד עם מפלגת העבודה. העם הצביע ממשלה לאומית. דבר העם בבחירות ברור לכל", כתבו דיל, דגן ויפרח.

עוד הוסיפו: "אנו מבקשים להוריד מסדר היום אפשרות של ממשלה עם מפלגות שמאל, אשר בהכרח תפגע בארץ ישראל ובהתיישבות".

"אדוני ראש הממשלה, איננו נכנסים לפרטי המו"מ הקואליציוני. קריאתנו היא קריאה ציבורית ברורה. הממשלה בראשותך חייבת לכלול את הבית היהודי, ממשלת ימין - דתיים – חרדיים.  זהו רצון הציבור, זהו רצון התנועה".

נוסיף ונזכיר כי ח"כ דודי אמסלם פנה אמש (שלישי) אל יו"ר סיעת הליכוד, ח''כ זאב אלקין, בדרישה לכנס בדחיפות את הסיעה כדי לדון בהקמת ממשלה לאומית. לדברי אמסלם, האפשרות להקמת ממשלת אחדות עם המחנה הציוני מנוגדת להבטחות שניתנו לבוחרים ותמנע את מימוש מדיניות הליכוד. "הבטחנו לציבור בלי בוז'י וציפי, הציבור מצפה מאיתנו שנקיים הבטחות. חברי סיעה רבים מצטרפים לדעתי, לא ניתן יד לממשלה כזאת", הבהיר.