אגף התנועה מתכונן למבצע "מירון 2015"

אגף התנועה של משטרת ישראל נערף ל"מבצע מירון 2015", הגעה של כחצי מיליון יהודים לקברו של ר' שמעון בר יוחאי בל"ג בעומר הקרוב.

נצ"מ אילן מור, ראש הזרוע המבצעית של אגף התנועה, אמר בתדרוך לכתבים כי השנה, כלי הרכב הפרטיים יחנו בחצור, כרמיאל וצבעון, אוטובוסים פרטיים יחנו בעין הוזים ופרוד, והתחבורה הציבורית תחנה בשני טרמינלם יעודיים.

מור הגדיר כ"שינוי טקטי ואסטרגטי שנוגע ללב הבעיה של שינוע הקהל" את העובדה כי השנה משרד התחבורה ינהל חפ"ק מרכזי במקום וישלוט בכל התחבורה הציבורית.

אחד החידושים שמציגה המשטרה הוא שימוש בצבעים להסדרת התנועה. במקום לכוון את הקהל הרב לטרמינלים ואזורים על בסיס מספרים ושמות, לכל נוסע יהיה כרטיס בצבע מסוים וכך ידע להגיע לאזור המתאים על בסיס צבע.

נזכיר כי בשנה שעברה הוחלט לחסום כניסה של כלי רכב פרטיים לאירוע והדבר הוגדר כהצלחה ע"י אנשי המשטרה. המדיניות הזו תימשך גם השנה וחסימת הצירים בדרך למירון תחל ביום רביעי לפנות בוקר.

במשטרה קוראים לציבור להעדיף את השימוש בתחבורה הציבורית. לא ניתן יהיה לחנות כלי רכב פרטיים בצדי הדרך בסביבה הקרובה והרחוקה של מירון. רכב שיחנה בניגוד להוראות יגרר ובעליו יישא בעלויות הגרירה.

ביציאה מקבר הרשב"י, כדי לאתר את תחנת ההסעה הרצויה, יש ללכת בעקבות הצבע שיסומן על ידי תאורה ודגלים התואם לצבע כרטיס הנסיעה.