Airplane (illustrative)
Airplane (illustrative)Thinkstock

צעירה מזרם חב"ד הצילה את חייהם של אנשים במטוס מלא נוסעים שעמד להמריא מנתב"ג במצואי שבת, לפי האתר "קראון הייטס אינפו”.

על פי בקשתה, האתר לא מזהה את הבחורה אך מציין שהיא מתגוררת בקראון הייטס וכי היא בתו של הרב קלמן ויינפלד. היא היתה אמורה לשוב לניו יורק מישראל, שם בילתה את חופשת הפסח.

הרב ויינפלד סיפר לאתר כי הטיסה, של חברה רוסית, היתה אמורה לטוס מנתב"ג לניו יורק, עם עצירת ביניים במוסקבה. בתו עלתה לטיסה בנתב"ג והתיישבה ליד החלון.

"רגעים לפני ההמראה, היא קלטה שמשהו לא בסדר בכנף, ושמעה רעשים שלפי תחושתה לא היו רעשים רגילים. היא ציינה זאת בפני הנוסעים שישבו לידה, אבל הם צחקו ואמרו לה שאלה רעשי מנוע רגילים.

"היא לא נרתעה והתעקשה, פתחה את חגורת הבטיחות ונעמדה. הדיילים, שכבר היו ישובים וחגרו את החגורות, הורו לה להתיישב. כשאמרה להם מה מטריד אותה, גם הם צחקו עליה. היא התעקשה שלא תטוס במטוס אם לא יבדקו את הרעשים.

"הם צעקו עליה ואיימו עליה, אך לבסוף נשברו והסכימו לבדוק את טענותיה. אחרי שחזרו לשער, צוות קרקע החל לבדוק את המטוס. בהתחלה אמרו שזה ייקח 45 דקות, אבל כעבור שעתיים הם הורידו את כל הנוסעים מהמטוס וסיפרו להם שהוא אכן זקוק לתיקונים.

"חלפו עוד שלוש שעות, ולנוסעים נאמר שיש צורך במטוס חלופי, משום שהבעיה היתה חמורה בהרבה ממה שחשבו תחילה. הנוסעים נשלחו הביתה ונאמר להם לשוב למחרת היום.

"מחברת התעופה הסבירו שהבעיה היתה כל כך חמורה שהיה צורך לקרקע את המטוס – מדגם בואינג 767 – משום שהוא היה נתון בסכנה של התנגשות אווירית שהיתה עלולה לגבות את חייהם של כל הנוסעים”, אמר אבי הנערה.

לדברי האב, אותם הנוסעים שתחילה זעמו על בתו בשל העיכוב שנגרם, הודו לה בסופו של דבר באופן נרגש.