שלום יוחאי שרקי ז"ל
שלום יוחאי שרקי ז"לצילום: באדיבות המשפחה

הצעיר היהודי שנהרג בפיגוע הדריסה אמש בשכונת הגבעה הצרפתית בירושלים הוא שלום יוחאי שרקי בן 25. לוויתו תצא בשעה 17:00 מבית ההלוויות הספרדי בגבעת שאול.

שרקי הוא בנו של הרב אורי שרקי, ראש התוכנית הישראלית במכון מאיר ורב קהילה בקריית משה בירושלים ואחיו של כתב ערוץ 2 לענייני דתות יאיר שרקי.

המשפחה פרסמה הבוקר הודעה: "ברוך דיין האמת נכדנו, בנינו ואחינו אהוב ואוהב שלום יוחאי שרקי הי"ד שנרצח בידי בן עוולה השיב נשמתו בטהרה לבוראו בירושלים עיר הקודש הלווייתו תיערך היום פרטים יבואו".

צעירה כבת 20 נפצעה גם היא באורח קשה מאוד בראשה והיא מורדמת ומונשמת.

מחקירה ראשונית של האירוע עולה כי סמוך לחצות עמדו השניים בתחנת אוטובוס בשדרות חיים בר לב בעיר כשרכב ובו נהג פלסטיני, תושב מזרח ירושלים, עלה על המדרכה ופגע בהם במהירות גבוהה.

צוותי מגן דוד אדום שהגיעו למקום העניקו לשניים טיפול ראשוני ופינו אותם במצב קשה מאוד לבית החולים הדסה עין כרם, כשהם סובלים מפגיעות ראש, מורדמים ומונשמים. הבוקר, נאלצו הרופאים לקבוע את מותו של שרקי.

הנהג הפוגע נלכד תחילה בתוך הרכב ולאחר מכן חולץ ופונה לקבלת טיפול רפואי במצב קל.

מהשב"כ נמסר הבוקר כי הנהג ה-37, שביצע את הדריסה יועבר לחקירה לאחר סיום בדיקתו בבית החולים הדסה. בארגון מדגישים כי כל כיווני החקירה באירוע נבדקים, כולל האפשרות שמדובר בפיגוע מכוון.

פיגוע הדריסה בירושלים