שמחה ונתינה. שלום שרקי ז"ל
שמחה ונתינה. שלום שרקי ז"לצילום: באדיבות המשפחה

שלום יוחאי שרקי, אשר נהרג אמש (רביעי) באירוע הדריסה בירושלים, היה בוגר ישיבת בני צבי שבבית אל ואף שימש בה כמדריך לאחר שירותו הצבאי.

בישיבה מספרים הבוקר, כי "שלום היה בחור מקסים, מלא בשמחת חיים, עם חיוך ענק ותמידי על פניו. שלום היה מלא באהבת אדם. כולו נתינה ושמחה. שלום תמיד העלה את מצב הרוח בסביבתו, לפעמים רק מעצם נוכחותו".

"שלום חינך את חניכיו בהצלחה גדולה למידות טובות, נתינה , אהבת ה' ויראת שמים, והכל באהבה ובמסירות ללא גבולות", מציינים בישיבה ומדגישים, כי "בצד היותו בחור מלא בערכים ובמידות טובות, שלום ניחן גם בכוחות גדולים של עשייה וארגון".

כדוגמה לכך מספרים בישיבה, כי בשבת המושלגת הקשה בשנה שעברה, כאשר נשארו התלמידים בישיבה בלי חשמל וללא אספקת מזון. שלום ארגן את תלמידי הישיבה לאפייה מרוכזת של פיתות על גבי גז, ורומם את מצב הרוח של התלמידים. "במקום שבת מדכאת ומלאת רוח נכאים, קיבלנו בזכותו של שלום, שבת שמחה, מרוממת, ובלתי נשכחת. כולנו תלמידים, מדריכים, רמי"ם ואנשי הצוות כולו, טרם עיכלנו את חסרונו של הבחור הכל כך מיוחד הזה".

גם בסניף בית-אל של תנועת הנוער 'אריאל' קבלו הבוקר בתדהמה את הבשורה על מותו של שלום יוחאי שרקי, קומונר הסניף בעבר.

בסניף מספרים, כי שלום בהיותו קומונר התמסר לעבודתו החינוכית בתנועה ואף הביא לביסוסו וגידולו של סניף 'אריאל' ביישוב בית-אל, שהינו הסניף הגדול ביותר כיום באזור בנימין. "הוא תמיד היה שם בשבילנו והשקיע בכל פעילות באופן בלתי רגיל, כאילו זו הייתה הפעילות הראשונה שהוא מעביר" סיפרו חניכים. בהנהלת התנועה קבלו בתדהמה ובכאב את הבשורה ושלחו תנחומים למשפחה.