השביל החדש בבקעת הירדן
השביל החדש בבקעת הירדןצילום: החברה להגנת הטבע

לזכר הנופלים ולקראת יום הזיכרון לחללי צה"ל: ביום ראשון הקרוב, בהיכל התרבות של בקעת הירדן, ייחנך שביל טיולים חדש בבקעת הירדן – "שביל המפקדים", לזכרם של אל"מ אריק רגב וסרן גדי מנלה, שנפלו במרדף אחרי מחבלים, ב-26 ביולי 1968, בשיאה של תקופת המרדפים.

אל"מ רגב היה בנופלו מפקד חטיבת הבקעה, הקצין בעל הדרגה הגבוהה ביותר שנהרג בתקופת המרדפים, וסרן מנלה היה קצין המבצעים של החטיבה.

האירוע יחל בשעה 16:00, בסיור למיטיבי לכת, בשעה חמש יתקיים סיור למשפחות ובשמונה בערב ייערך ערב שירי לוחמים והשקת השביל החדש, בהנחייתו של אהרון פררה. האירוע פתוח לציבור, ללא תשלום. הטקס יתקיים בשיתוף עם המועצה האזורית בקעת הירדן וחטיבת הבקעה

השביל החדש הוא יוזמה של בית ספר שדה עפרה של החברה להגנת הטבע, מדרשת חלקת השדה וכפר הסטודנטים של עמותת "קדמה", במעלה אפרים. 

השביל מתחיל באזור התעשיה מעלה אפרים ומסתיים באנדרטת הבקעה, ניתן להתחבר ממנו גם לעיינות פצאל. אורכו הוא כ - 5 ק"מ, והוא עובר, בין היתר, בתצפית מרהיבה על קרן הסרטבה, ספר השומרון ובקעת הירדן, ועובר במקום נפילתם של המפקדים, שם הוצב שלט הנצחה לזכרם.

לדברי מור גלזר, מנהלת בית ספר שדה עפרה של החברה להגנת הטבע ואריאל פילבר, רכז ההדרכה בבית ספר שדה עפרה של החברה להגנת הטבע: "סימון השביל יסייע לנו לחנך דורות נוספים לגילוי מנהיגות ואחריות, כמשתקף מדמותם של שני המפקדים, אריק רגב וגדי מנלה ז"ל".