יאיר לפיד
יאיר לפידפלאש 90

יו"ר מפלגת ''יש עתיד'', ח"כ יאיר לפיד, תוקף בחריפות את הקריאה שהשמיעו 16 שרי חוץ מהאיחוד האירופי לסמן מוצרים מיהודה ושומרון.

לדבריו, הקריאה של שרי החוץ מהאיחוד האירופי היא למעשה קריאה לחרם על ישראל דה פקטו. ''אין הבדל בין מוצרים שמיוצרים מעבר לקו הירוק לבין מוצרים שמיוצרים בתוך הקו הירוק", אמר.

בשיחה עם שרת החוץ של האיחוד האירופי, פדריקה מוגריני, הזהיר לפיד כי מדובר בקריאה חסרת אחריות, כלשונו, בעלת פוטנציאל להמיט אסון על המשק בישראל. ''קריאה כזו היא כתם על האיחוד האירופי ומדינת ישראל צריכה להילחם על מנת למנוע את התהליך המסוכן הזה", הוסיף.

נזכיר כי על הקריאה לקדם מהלך של סימון מוצרים מהתנחלויות חתמו 16 שרי חוץ מבין 28 המדינות החברות באיחוד האירופי.

יוזם הקריאה הוא שר החוץ של בלגיה, דידייה ריינדרס. על המכתב חתומים שרי חוץ מבריטניה, צרפת, ספרד, דנמרק, אירלנד, קרואטיה, מלטה, הולנד, שבדיה, פורטוגל, סלובניה, איטליה, לוקסמבורג, פינלנד ואוסטריה.

"אנחנו סבורים כי פרסום הנחיות לכל המדינות החברות באיחוד האירופי בנוגע לסימון מוצרים ותוצרת מההתנחלויות בגדה המערבית הוא צעד חשוב... לשימור פתרון שתי המדינות", הסבירו שרי החוץ. "המשך הרחבת ההתנחלויות הבלתי חוקיות בשטחים הפלסטיניים הכבושים... מאיים על הסיכויים להגיע להסכם שלום סופי וצודק''.