ראובן ריבלין. ממגר את הגזענות והאלימות בספורט
ראובן ריבלין. ממגר את הגזענות והאלימות בספורטצילום: קובי גדעון / לע"מ

סטירת לחי למחנה הימין. נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין פועל מאחורי הקלעים להקמת ממשלת אחדות שתורכב מהליכוד וממפלגת העבודה - ''המחנה הציוני''.

בשיחות סגורות אומר ריבלין כי ''חייבים ממשלה רחבה ככל האפשר''. בערוץ 10 דווח כי הנשיא שוחח אמש עם ראש הממשלה נתניהו לפני הטקס הממלכתי ב"יד ושם" ועומד בקשר גם עם הרצוג כדי לשכנעו להצטרף לממשלה בראשות הליכוד.

נזכיר כי ביום שני האחרון דיווחה העיתונאית איילה חסון בערוץ הראשון על פגישה בארבע עיניים בין ראש הממשלה ליו"ר ''המחנה הציוני''. הדיווח עורר תסיסה רבה במפלגת העבודה ורבים מחבריה דרשו מהרצוג להבהיר בקולו האם היתה פגישה או לא.

חסון ממשיכה לעמוד בתוקף על נכונות הידיעה ואמש סיפרה במהדורה המרכזית של הערוץ הראשון כי גם מקום המפגש בין השניים ידוע לה, וכך גם זהות הגורם אשר אצלו הם נפגשו.

ח"כ יצחק הרצוג דחה על הסף את הדיווחים על מגעים להקמת ממשלת אחדות ובראיון לתכנית הבוקר בערוץ 2 הוא טען כי לא הוצעו לו ולמפלגתו שישה תפקידי שר, כפי שדווח אתמול בעיתון "מעריב".

"לא היה ולא נברא - פשוט ידיעה מצוצה מהאצבע", אמר הרצוג, "הוא לא הציע, לא היה משא ומתן". הרצוג הוסיף כי "אין שום קשר. זה לא יאומן - כל יום אני או דובריי צריכים להדוף שמועה אחרת, ופשוט אין".