מעבר רפיח, עוטף עזה, צוק איתן
מעבר רפיח, עוטף עזה, צוק איתןפלאש 90

ראש המועצה האזורית שער הנגב, אלון שוסטר, מברך הבוקר (שישי) בשיחה עם ערוץ 7 על המערכת החדשה של התעשייה הביטחונית בהובלת "אלביט", שפועלת כבר חודשים ארוכים בחלק מעוטף עזה ומוכיחה את יכולתה באיתור ניסיונות חפירה של מנהרות טרור.

ב"ידיעות אחרונות" נחשף אתמול כי צה"ל נערך לפרוס את המערכת לאורך כל הגזרה, כדי להגן על יישובי עוטף עזה מפני חדירות מחבלים. חיישני המערכת מציגים מידע שמנותח במערכת שליטה המבוססת על פעולת אלגוריתמים ומאפשרים לזהות בדיוק רב עבודות חפירה ומיקומים שלהן.

"מדינת ישראל יצאה בקיץ האחרון למלחמת חורמה במנהרות, המבצע בשטח הקריס את המנהרות ואת עיקר הנכסים של החמאס, עדיין נותר החשש בפני מנהרות שלא זיהינו ומנהרות חדשות", אומר שוסטר. "לאויב יש מוטיבציה להמשיך לפתח כאלה ולכן בשנה וחצי האחרונות, מתקיים מאמץ שהולך ומתגבר תוך תיאום בין זרועות הביטחון השונים כדי לפתח אמצעי בטחון חדשים וזה מה שקורה".

לדברי ראש מועצת שער הנגב, החמאס עושה מאמצים רבים כדי לחפור מנהרות טרור חדשות, ואין שום ספק שהמבצע בקיץ לא הקטין את המוטיבציה בצד השני לנסות ולפגוע בישראל. ''הם ממשיכים להשקיע את הכסף במקום בבריאות וחינוך, בהמשך הניסיונות הנואלים האלה.

''אני שבע רצון, שממשלת ישראל, משרד הביטחון וזרועות המחקר, עסוקים באופן רציף בחקר הדרך לאיתור המנהרות", הוא מוסיף, ''אין ספק שמחודש לחודש אנחנו הולכים ומשתפרים וכל השאר יסופר עוד בספרי ההיסטוריה".