ח"כ זאב אלקין
ח"כ זאב אלקיןצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

בפורום המשפטי למען ישראל מתכוונים להגיש תביעות נגד ארגוני שמאל שקוראים להחרים מוצרים מיהודה ושומרון, לאחר ששופטי בג"ץ הכריעו השבוע כי ניתן לגבות פיצויים נגד מי שקורא לחרם על מדינת ישראל.

עו"ד יפעה סגל מהפורום המשפטי אומרת בשיחה עם ערוץ 7 כי "היינו עדים בשנים האחרונות לקריאות לחרם על מוצרים, חרם אקדמי, חרם אמנים ועוד, עשו עלינו רשימות שחורות''.

לדבריה, מאז שחוקק החוק אותם יזם ח"כ זאב אלקין מהליכוד, נרשמת ירידה של כל אותם ארגוני שמאל. "חלק הורידו את הפעילות בצורה דרסטית וחלק עדיין ממשיכים".

עו"ד סגל משוכנעת שתביעות נזיקין נגד המחרימים, ירתיעו אותם. "אנחנו משוכנעים שאם נביא לידי ביטוי תביעה כזאת, זה ייצר הרתעה, אנחנו בוחנים מספר דרכי פעולה, יש לצערי לא מעט גורמים שעוברים על החוק וגורמים לנו נזק אדיר. יש כבר הרבה מפעלים ועסקים שניזוקו". 

במפלגת מרצ, לעומת זאת, לא אהבו בלשון המעטה את קביעת הבג"ץ. וטענו כי שופטי בית המשפט העליון כשלו במילוי תפקידם. 

"מרצ מתנגדת לחרם על מדינת ישראל, בין אם הוא כלכלי, תרבותי או אקדמי", אמרו במפלגת השמאל, ''אבל בג"ץ שגה כשלא עשה אבחנה בין חרם על המדינה לבין בחירה צרכנית אישית של אנשים פרטיים להביע מחאה לא אלימה כדי להביא לשינוי''.

לטענת השמאל הקיצוני, החוק נועד לייצר מציאות של רדיפה פוליטית, סתימת פיות והשתקה כלפי האופוזיציה בישראל. "כלפי כל מי שמבקש להעביר ביקורת על הממשלה ובעיקר כלפי מי שמתנגד למפעל הנישול והביזה של ההתנחלויות, הכל כדי לקדם את סיפוח ההתנחלויות לישראל, באמצעות טשטוש ההבדלים בינן לבין שטחי הקו הירוק''.