השחקנית ענת וקסמן התייחסה הערב בשיחה אישית עם רינה מצליח בתכנית פגוש את העיתונות לסערה שעוררו דבריה נגד מצביעי הימין.

"אני רוצה להגיד שלא נאמר שום דבר גזעני, הטון היה מתנשא ועל זה אני מתנצלת", אמרה השחקנית.

וקסמן סיפרה כי דיברה מדם ליבה על הרצון להביא לשינוי במדינה, ולא התכוונה לפגוע. "באותו רגע לא חשבתי שאני מתנשאת. באתי עם בטן מאוד רכה בתום לב, כבנאדם שחי במדינה הזו שרוצה שיהיה טוב לילדים שלו", הוסיפה וקסמן. על הקריאות לחרם עליה אמרה: "תניחו לי, תנו לי לחיות בשקט".

וקסמן סיפרה גם על הלינץ' הציבורי שעבר עליה בשבוע האחרון, כשאנשים זרים פנו אליה ברחוב, אחדים גידפו בעוד אחרים "העניקו" לה שוקולד במחאה על דבריה. "הילדים שלי דואגים לי, זה סיוט, אני רוצה שהוא ייגמר, אני מתה שהוא ייגמר", אמרה כשדמעות זולגות מעיניה. "אני בסדר, אבל די תפסיקו, אני לא פושעת ואני לא אויב העם, די תרדו מהדרמות".

היא הסבירה את המעידה בלשונה בתמימותה וברצונה להביא לשינוי לטובה. "שחקנים הם קורבן קל, הם צבעוניים ורגשנים וקצת טיפשונים. הייתי טרף קל, נפלתי למקום שלא התכוונתי", אמרה וקסמן.

תגובת הליכוד לראיון: ההיתממות והדמעות של ענת וקסמן בראיון לרינה מצליח - אינן מכסות את העובדה שגם הערב היא סירבה להתנצל על התוכן הגזעני של דבריה, הסתתרה מאחורי ״זכות הדיבור״ והסכימה להתנצל רק על ״הטון המתנשא״ של דבריה הפוגעניים. זה לא מפתיע.
דבריה הדוחים של וקסמן בגנות מיליון מצביעי הליכוד לא נאמרו בחלל ריק ואינם מקריים. שמענו בשבועות האחרונים גם את הדברים הבוטים שאמרו יאיר גרבוז ואלונה קמחי על ציבור מצביעי הימין רק בגלל עמדתו הברורה של ציבור חשוב זה בנושאים המדיניים והביטחוניים.
אנשי שמאל אלה לא מעלים בדעתם כי הצבעת כמיליון אזרחיות ואזרחים לליכוד אינה נובעת ממניעים עדתיים - אלא מתפיסה ביטחונית, מדינית וחברתית מפוכחת של הציבור הלאומי את תמונת המצב במזרח התיכון ובישראל. ציבור זה רואה את האיומים והאתגרים הניצבים בפני ישראל, הוא רואה את תנופת הפיתוח בצפון ובדרום, ותומך במנהיגותו הנחושה, השקולה והאחראית של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

ההתנשאות, הגזענות וגסות רוח בתירוץ של ״חופש ביטוי״ היא דרכם של אנשי שמאל מסויימים אלה להתמודד עם אובדן השלטון ואובדן אמון העם. התנהגות פסולה זו לא תרפה את ידינו. ענת וקסמן וחבריה ימשיכו לגדף בשם חופש הביטוי. אנחנו נמשיך לשמור ולפתח את המדינה והחברה לטובת כלל אזרחיות ואזרחי ישראל, עד כאן תגובת הליכוד.

נזכיר כי בעקבות דבריה החל גל החרמות נגד השחקנית. ראש עיריית דימונה, בני ביטון, המשמש גם כסגן יו"ר מרכז השלטון המקומי ויו"ר פורום ערי הפיתוח והפריפריה במרכז השלטון המקומי, פנה לראשי הרשויות בארץ בבקשה לא להסתפק בהוקעתה של השחקנית ענת וקסמן, אלא אף לנקוט נגדה צעדים מעשיים.

ביטון קרא "להצטרף לחרם נגד הגברת וקסמן ונגד דומיה שאינם מבינים שאין בישראל דמוקרטיה רק לחלק מהאוכלוסייה, כמו למשל יאיר גרבוז, יהושוע סובול, אלונה קמחי ואחרים. עלינו לעשות ככל שלאל ידינו מלהזמין אנשים אלו להופיע במחוזותינו, להיתמך כלכלית על ידינו, ליהנות מאהבת הציבור שלנו. שהרי אם לא נעשה כן, לא נוכל להביט במראה ולומר לעצמנו כי אנחנו סולדים מהדברים, אך לא מהדוברים. לא נוכל לרחוץ בניקיון כפינו אם וכאשר הדברים העולבים והמסיתים שיוצאים מפיהם יביאו לכדי מלחמת אחים".