כוחות משטרה בירושלים
כוחות משטרה בירושליםעמוס בן גרשום לע"מ

היחידה המרכזית של מחוז חוף בפקודו של ניצב משנה בני אבליה,  בסיוע 400 שוטרי יס"מ, משמר הגבול ויחידות נוספות ממחוז חוף וממחוזות נוספים, פשטו לפנות בוקר על בתיהם של עשרות חשודים בעבירות של סחר באמצעי לחימה ובסמים.

המעצרים בוצעו לאחר שהלילה החל השלב הגלוי בחקירה בתום פעילות בת מספר חודשים בה אסף סוכן שהופעל ע"י יחידת הסוכנים של היחידה המרכזית ראיות מפלילות נגד החשודים ורכש מהם אמצעי לחימה כגון אקדחים לבנות חבלה ומטענים וכן סמים מסוגים שונים (חשיש, קוקאין ואקסטזי) בכמויות מסחריות.

השוטרים תפסו במהלך הפעילות רכוש רב, ובתוכו סוס גזעי יקר ערך, טרקטורון, רכבי שטח ותכולת מפעל עצים בערך שווי של חמישה מיליון ש"ח.

עד כה נעצרו במסגרת המבצע 25 חשודים, תושבי כפרי הגליל הקריות ותושבי וואדי ערה.

"פיצוח סוכן מביא למעשה לידי מיצוי חודשים של עבודת מודיעין שבסיומה מוגשים עשרות כתבי אישום נגד חשודים בסחר בסמים ובאמל"ח שחלקם חברי ארגוני פשיעה הפוגעים בביטחונם האישי של התושבים ואשר הרחקתם והבאתם מאחורי סורג ובריח תגביר את ביטחון ציבור תושבי המחוז עליו אמון מחוז חוף במשטרת ישראל", הסביר נצ"מ אבלייה.

סגן מפקד מחוז חוף, תנ"צ ג'מאל חכרוש, שבחן את ההכנות האחרונות טרם יציאת הכוחות לשטח, שיבח את עבודת יחידת הסוכנים ומפקד הימ"ר והודה לפרקליטות מחוז חיפה על הליווי הצמוד והכנת כתבי האישום.

יכרוש ציין, כי פעילות זו שמלווה בחילוט רכוש ונכסים שמסתכמים בכחמישה מיליון ש"ח פוגעת בתשתית העבריינית וביכולת מימוש פעילותם הפלילית.

במהלך היום יבקשו חוקרי היחידה להאריך את מעצר 25 החשודים בבית משפט השלום בחיפה, אולם פעילות המעצרים נמשכת. במהלך החיפושים נתפסו שתי כספות ובהן עשרות אלפי שקלים במזומן ואקדח מוסלק.