ועידת הבית היהודי
ועידת הבית היהודיפלאש 90

פרסום ראשון. בשבוע שעבר נפגשו ראשי המפלגה עם נפתלי בנט ואיילת שקד, אשר ציינו בפני הבכירים כי בכוונתם לצאת למפקד מחודש אחרי ל"ג בעומר.

המפקד החדש יכלול דרישה להתפקדות חוזרת של המתפקדים הוותיקים, אלו שהתפקדו לפני הבחירות לכנסת ה-19. מתפקדים מאותו סבב, שכלל כ-52 אלף מתפקדים, אשר יבקשו לשמור על חברותם במפלגה, ידרשו לשלם דמי חבר בסך 60 שקלים.

לעומתם, המתפקדים שהתפקדו בסבב ההתפקדות האחרון, לפני הבחירות האחרונות, ישמרו אוטומטית על חברותם במפלגה.

לדברי גורמים במפלגה, מטרת המפקד החדש היא כפולה, ראשית להכניס כסף לקופה ולאפשר החזרת חובות בסך 3.5 מיליון שקלים, ובנוסף לאפשר את שינוי הרכבם של מוסדות המפלגה למוסדות שמזוהים יותר עם דרכו של היו"ר בנט.

בהנהגת המפלגה מקווים שמרבית המתפקדים הוותיקים יתפקדו גם הפעם, אולם גורמים במפלגה מעריכים כי רבים יבחרו שלא לעשות זאת, לאחר שהתברר כי השפעת המתפקדים על הרכב הרשימה לאחר השריונים, מוגבלת מאוד.

מקור בכיר בבית היהודי התייחס הבוקר (ראשון) בראיון לערוץ 7, גם לפרסום בגלי צה"ל על יוזמת ראשי הסניפים לקחת סמכויות מהיו"ר בנט.

לדברי אותו מקור, היוזמה להוצאת הסמכויות לא תתרומם אם ההסכם הקואליציוני שיובא לאישור המרכז יהיה הסכם ראוי. אולם, הסכם לא טוב, כזה שיכלול ויתור על תיק הדתות או לא יכלול משרד משמעותי עבור הציונות הדתית, יביא לקידום היוזמה המדוברת.

ממפלגת הבית היהודי נמסר בתגובה, כי לא היו דברים מעולם. "הדברים אינם נכונים ולא קרובים לנכונים. אין שום תכנון למפקד והדברים פורסמו ללא כל קשר למפלגה".