ראש הכנופיה מובל לחקירה
ראש הכנופיה מובל לחקירהצילום: חטיבת דובר המשטרה

שוטרי היחידה המרכזית של מחוז ש"י במשטרה עצרו במהלך התקופה האחרונה שמונה פלסטינים החברים בכנופיית שודדי רכבים אלימה שפעלה בגזרת בנימין, כך הותר היום (ראשון) לפרסם.

במשטרה מציינים, כי מתחילת השנה חלה עלייה בתופעת השוד של נהגי מוניות ומשאיות ביהודה ושומרון, ובעיקר בגזרת בנימין.

מחקירת האירועים עלה, כי שיטת הפעולה של הכנופיה זהה בכל המקרים. החשוד מתקשר אל הקרבן ומזמין אותו לנקודת מפגש, שם עולה על הרכב אחד השודדים אשר מוביל את הנהג למקום השוד.

השוד התבצע ברוב המקרים בצורה אלימה מאוד. כמה חשודים תוקפים את הקרבן בעזרת כלי התקפה כגון סכין, אגרופנים או אלות. בחלק מהמקרים נוספו לכלי הנשק הקר גם איומים באקדח.

לאחר השוד מצאו עצמם קרבנות מקרי השוד כשהם בלי המונית או המשאית שלהם, בלי מכשיר טלפון נייד, כשהם מוטלים פצועים לבדם בשטח פלסטיני עויין.

ראש הכנופיה מובל לחקירה

ראש המפלג הפלילי ביחידה המרכזית של מחוז ש"י, סגן ניצב שי קובנטור, קיבל את האחריות לפיצוח מקרי השוד בחודש מרץ, ותוך זמן קצר החלו המעצרים בפרשה.

בעקבות פעילות מודיעינית עצרו צוותים של בילוש ויס"מ ש"י "על חם" שודדים של מוניות בשני אירועים שונים, ולאחר שבוע נעצר "על חם" גם כן שודד משאית שהוביל את הנהג למקום מפגש.

במהלך הפעילות נעצרו שמונה חשודים, ובתוכם ראש הכנופייה אשר נעצר ביום חמישי האחרון בסיוע יחידה מיוחדת.

במהלך החקירה התברר, כי הסיבה להתגברות מספר מקרי השוד בתקופה האחרונה הייתה שחרורו של ראש הכנופייה מהכלא בחודש ינואר, לאחר שריצה תקופה של שמונה שנים בגין עבירות שוד. כנגד החשודים יוגשו כתבי אישום חמורים במהלך הימים הקרובים.