בנצי גופשטיין
בנצי גופשטייןעצמי

יו"ר ארגון להב"ה, בנצי גופשטיין, פנה למשטרת ישראל בבקשה לאפשר קיום הפגנה מול לוסי אהריש שנבחרה להדליק משואה בטקס יום העצמאות אלא שלדבריו המשטרה מטילה הגבלות קשות על ההפגנה וקיומה מוטל בספק.

גופשטין מסביר, כי החליט להפגין מול אהריש מאחר שהיא איננה ציונית, "היא לא נאמנה למדינת ישראל, ויש להצטער שדווקא היא נבחרה להדליק משואה ביום העצמאות".

"אם היו בוחרים נציגה של המגזר הערבי שמקבלת שארץ ישראל היא ארצו של העם היהודי הייתי מבין אבל ברגע שבוחרים גברת שדגל המגן דוד איננו דגלה, צה"ל איננו צבאה ונפשה אינה הומיה למשמע התקווה בת שנות אלפיים, אזי יש כאן פספוס אדיר למטרת הדלקת המשואה והעברת המסר דווקא ביום העצמאות", טוען גופשטיין.

אולם, לדברי גופשטיין, "המשטרה עצמה, מטילה הגבלות וקשיים על ההפגנה ובין היתר מבקשת למנוע מחברי הארגון לשאת נאומים ואף דורשת מהם לקיים ההפגנה מחוץ לטווח הראיה של הטקס".

לדברי עו"ד איתמר בן גביר המייצג את ארגון להב"ה, "התנהלות המשטרה כלל לא מובנת ולא מוסברת ונראה שגורמים במשטרה עושים הכל כדי לפגוע בחופש הביטוי. לא ייתכן שירחיקו את אנשי להבה במרחק שלא יאפשר קיום מחאה אפקטיבית ועוד יותר חמור האיסור של המשטרה על נאומים במהלך ההפגנה".

"זו אותה משטרה שאפשרה לראאד סלאח ולחנין זועבי לנאום בשם חופש הביטוי, ולא ברור לי מדוע דווקא כאשר מדובר במחאה של להבה, לא מאפשרים את חופש הביטוי", מוסיף בן גביר.