איפה הכסף? ל"ג בעומר במירון
איפה הכסף? ל"ג בעומר במירוןצילום: פלאש 90

לקראת הילולת ל"ג בעומר במירון דורשים בש"ס למנות יו"ר זמני לוועדת המשנה של וועדת הפנים שדנה בהיערכות האבטחה לקראת יום ההילולא, דבר הנדרש כעת שבעתיים וכחלק מהפקת הלקחים מהאסונות שאירעו בהלוויית הרב וואזנר.

בסוף השבוע האחרון שיגר ח"כ דוד אזולאי ליו"ר הכנסת מכתב שבו הוא דורש להקים לאלתר את ועדת המשנה של וועדת הפנים.

לדבריו, במהלך הפגרה עסקה הוועדה בהיערכות ליום ההילולא, אך כעת, לאחר שהעומד בראשה ח"כ דוד צור לא נכנס לכנסת, הוועדה שותקה והדיונים הופסקו.

אזולאי אף מזכיר את החלטת ביטול 'דרך מהדרין' במירון ודורש את חידוש דיוני הוועדה. "לאחרונה משרד הדתות החליט על ביטול 'דרך מהדרין' וברחוב החרדי מדברים על שינויים שייערכו בעקבות הלוויית פוסק הדור הגר"ש וואזנר זצ"ל. אני פונה אליך מתוקף סמכותך כיו"ר הכנסת למנות יו"ר זמני בשל דחיפות העניין".  

נזכיר, כי בעקבות פניית עורכת הדין אלונה טולדנו ממרכז צדק לנשים למשרד לשירותי דת בדרישה לבטל את ההפרדה האסורה והדרת הנשים, קבע ישראל פת, היועץ המשפטי של המשרד, במהלך השבוע שעבר כי אכן תבוטל ההפרדה.

"דרך המלך העולה לקבר רשב"י, שהיא הדרך הראויה, הנוחה והקצרה ביותר, משמשת את כלל הציבור ואין ולא תהיה בה כל הדרה של נשים", הבהיר פת במכתבו.

"באשר ל'דרך המהדרין', הרי שכפי שנמסר לנו ע"י הנהלת המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים, האמונה השנה על ניהול אירועי ל"ג בעומר, אין ולא תהיה כל מניעה של גישת נשים לדרך זו והיא פתוחה לכל דכפין. כמו כן, יצויין במפורש על גבי הדרך כי היא פתוחה לכל המעוניין", הוסיף.

במרכז צדק לנשים ברכו על המהלך, "החל מל"ג בעומר של שנת 2012 משקיעה המדינה מדי שנה מליוני שקלים בהדרת נשים בהר מירון. המדינה בונה בכל שנה לפני ל"ג בעומר גשר גישה להר, המכונה בעיתונות החרדית 'גשר מהדרין', שכל תפקידו הוא לשמש דרך גישה להילולת הרשב"י לגברים שעצם נוכחותן של נשים מפריעה להם. לאחר ל"ג בעומר הגשר מפורק עד לל"ג בעומר הבא. וכך, במהלך שלוש השנים האחרונות הגשר יועד לגברים בלבד, וכל זאת מכספי משלמי המיסים".

"בעקבות פניית עו"ד אלונה טולדנו ממרכז צדק לנשים, המשרד לשירותי דת הודיע שבל"ג בעומר הקרוב הגשר יהיה פתוח לציבור כולו, ובמקום יוצב שילוט שימנע את הדרת הנשים. סוף טוב הכל טוב - גם נשים זוכות לגישה ל'גשר המהדרין'".