ראיתי רב, מורה ומחנך גדול. הענקת פרס ישראל לרב ליכטנשטיין
ראיתי רב, מורה ומחנך גדול. הענקת פרס ישראל לרב ליכטנשטייןצילום: עמוס בן גרשום - לע"מ

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ספד בצהריים (שלישי) לראש ישיבת הר עציון, הרב אהרן ליכטנשטיין זצ"ל, אשר הלך לעולמו הבוקר והוא בן 81.

"ידענותו של הרב ליכטנשטיין התבטאה ביצירותיו הספרותיות והיא שימשה דורות של תלמידים. לפני שנה כשהענקתי לו את פרס ישראל, ראיתי לנגד עיניי רב, מורה ומחנך גדול. אדם ציוני, שורשי, חריף שכל וחד מחשבה", אמר ראש הממשלה.

"הרב ליכטנשטיין ייזכר כמנהיג ציוני-תורני מהמעלה הראשונה, שגידל על ברכיו אלפים רבים של תלמידים בישיבת 'הר עציון' באלון שבות שבגוש עציון. הוא אהב את ארץ ישראל, את עם ישראל ואת תורת ישראל", הוסיף.

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, הביע אף הוא צער כבד על פטירתו של הרב ליכטנשטיין זצ"ל.

"הרב אהרון ליכטנשטיין היה בלשון חכמינו 'אריה שעלה מבבל'. כוח תורני רב עצמה, איש מוסר, גדול תורה, חתן פרס ישראל לספרות תורנית שהקים יחד עם הרב עמיטל ז״ל עולם שלם של תורה", אמר ריבלין.

"אישיותו הציבורית הטביעה את חותמה על הציונות הדתית ועל מדינת ישראל כולה. אני תקווה שתורתו ומורשתו ימשיכו להדריך את דרכנו. תנחומי למשפחתו ולתלמידיו הרבים", הוסיף נשיא המדינה.

הנשיא לשעבר שמעון פרס שלח איגרת תנחומים למשפחתו של הרב ליכטנשטיין ז"ל אשר הלך היום לעולמו.

באיגרת כתב פרס, "משפחה יקרה, קבלו תנחומי על פטירתו של הרב אהרון ליכטנשטיין ז"ל. הרב ליכטנשטיין היה מורה דרך ומורה לתלמידים משכמו ומעלה. הוא הקים דור של תלמידים והגות משלו. אהבתו וזיקתו לארץ ישראל הייתה יוצאת דופן, הייתה לי הזכות להיפגש עמו ולעמוד על גדולתו הרוחנית. לוחץ ידכם בחום".