מדליקי המשואות בכנסת

יו"ר הכנסת יולי יואל אדלשטיין אירח היום (שני) את 14 מדליקי המשואות לקראת הטקס שייערך בהר הרצל בערב יום העצמאות.

בטקס השתתפו גם ראש עיריית ירושלים ניר ברקת, יו"ר הנהלת ההסתדרות הציונית העולמית אברהם דובדבני, מנכ"ל הכנסת רונן פלוט ומזכירת הכנסת ירדנה מלר-הורביץ.

לאירוע הוזמן גם הרצל שאול, שבנו, אורון שאול, נהרג במהלך מבצע "צוק איתן" בקיץ האחרון. שאול ישא בטקס בהר הרצל את תפילת "יזכור" בשם ההורים השכולים.

"בכל פעם אנחנו מגלים מחדש את האוצר האנושי הגלום בעם שלנו" ברך יו"ר הכנסת את מדליקי המשואות. "אתם ההוכחה שאנחנו start-up nation. כבר 67 שנים אנחנו ממשיכים למרות כל הבעיות הקיומיות לפרוץ קדימה בכל התחומים. אני מאחל לעצמו שגם בשאר ימות השנה נדע לשמור בעם על רוח הפרגון והשליחות".

ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, אמר כי "מרגש אותי לראות אתכם. אתם מודלים לחיקוי והדברים שאתם עוסקים בהם מקרינים על דורות רבים קדימה".

מדליקי המשואות קיבלו מידי יו"ר הכנסת את מדליית הכנסת ויו"ר הכנסת קיבל אף הוא תעודה על השתתפותו בטקס והדלקת משואה.

איש העסקים, רמי לוי ממדליקי המשואה בטקס יום העצמאות אמר במהלך האירוע לערוץ 7, "אני כבר חודש וחצי מרוגש.  אני מרגיש שאני לא לבד ומאחוריי עומדים העובדים המסורים שלי וכמובן הלקוחות". לוי נותן טיפ לגולשי ערוץ 7, "לפני הכול 'ואהבת לרעך כמוך' מי שמתנהג כך השמים הם הגבול".

הרבנית מלכה פיוטרקובסקי יש התרגשות גדולה מזה שהמדינה מכירה מסוג של מפעל חיים. אני קשורה בכל ליבי ונשמתי לתורת ישראל רוצה שאנשים יכירו וידעו ואפילו ירצו לקיים וזו שהמדינה רואה בכך פריצת דרך זה הדבר העצום. זו מתנה לתורה ולעם ישראל".