ח"כ לשעבר מיש עתיד, דב ליפמן, מגנה את הכוונה להפגין נגד לוסי האריש בעת הדלקת המשואות ביום העצמאות הקרוב.

ליפמן כתב "קראתי שישנם אזרחי מדינת ישראל שמתכננים להפגין 'בשם הדת' ולמחות על כך שלוסי אהריש נבחרה להדליק משואה בערב יום העצמאות.

"אני רוצה להבהיר את דעתי: לפי הדת היהודית, שחרטה על דגלה כבוד הדדי, סובלנות ושכל אדם נברא בצלם אלוקים - זהו כבוד גדול למדינה היהודית שלוסי מדליקה עבורה משואה".

הוא הוסיף כי "נפלה בחלקי הזכות לעבוד עם לוסי, מלבד היותה אישה מקסימה ונחמדה, לוסי היא בעיקר סמל לסובלנות ודו קיום. מזל טוב לוסי, אני גאה בך".

מוקדם יותר דווח כי בנצי גופשטיין, יו"ר ארגון להב"ה (למניעת התבוללות בארץ הקודש), ביקש אתמול (ראשון) אישור להפגין בערב יום העצמאות, בכניסה להר הרצל, נגד הדלקת המשואה של אהריש – וקיבל. עם זאת, גם האישור שניתן הותנה בכמה תנאים.

"לוסי אהריש לא ציונית, לא נאמנה למדינת ישראל, ויש להצטער שדווקא היא נבחרה להדליק משואה ביום העצמאות", הסביר גופשטיין. "אם היו בוחרים בנציגה של המגזר הערבי שמקבלת שארץ ישראל היא ארצו של העם היהודי הייתי מבין, אבל ברגע שבוחרים גברת שדגל מגן הדוד איננו דגלה, צה"ל איננו צבאה ונפשה אינה הומיה למשמע 'התקווה בת שנות אלפיים', אזי יש כאן פספוס אדיר למטרת הדלקת המשואה והעברת המסר דווקא ביום העצמאות".