'זוכרים, מספרים ושרים"

בבריכת הסולטן בירושלים התקיים הערב (שלישי) אירוע הזיכרון הייחודי "זוכרים, שרים ומספרים".

השנה עמד האירוע בסימן הנשים: האמהות, האלמנות, האחיות והחברות של ההרוגים והפצועים, מקרב חיילי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה.

באירוע השתתפו האמנים שירי מימון, דודו אהרן, אתי אנקרי, ישי ריבו, עילי בוטנר וילדי החוץ, גלי עטרי ונורית גלרון והוא יתקיים במעמד ראש העיר ירושלים ניר ברקת ומשפחות השכול.

האירוע, פרי יוזמתו של המשנה לראש העיר ירושלים, דב קלמנוביץ', התקיים זו השנה העשירית. קלמנוביץ' נפצע באורח אנוש מפגיעת בקבוק תבערה באינתיפאדה הראשונה ומאז הפך את ההנצחה וזיכרון הנופלים למשימת חייו בדרך ייחודית משלו.

במהלך האירוע סיפר קלמנוביץ סיפר את סיפור פציעתו על הבמה והוסיף, "השנה שעברה על עם ישראל הייתה דרמטית וקשה. אל משפחת השכול הצבאי והאזרחי הצטרפו השנה, לצערנו, עשרות משפחות. בשנה זו אנו שמים זרקור מיוחד על האימהות, האלמנות, האחיות והחברות, אשר איבדו את היקר להן מכל. אין בכך נחמה, אך אנו רוצים שידעו, כי כולנו עומדים לצידן, ביום הזיכרון ולאורך ימות השנה. גורלן קשור בעבותות נצח בגורלה של מדינת ישראל כולה".

צור גולדין, אחיו התאום של סגן הדר גולדין שנהרג וגופתו נחטפה במבצע צוק איתן, ספד לאחיו על הבמה, "אז מה אספר הדר? אשאל את אחי התאום. שאספר על המיוחד שבך: האומן. העדין. היוצר והמחבר? האמיץ והמעז אשר רקם 'עוז וענוה' בחגור נשקו?".

"על מה אספר הדר? על שהצלחת לאחד בימים מועטים מדינה שלמה על כל מחלוקותיה? על שהצפת את יופיה, תמימותה ועוצמתה? האם לספר על איך מדינה שלמה עצרה את נשימתה להשבתך? על איך רבבות פוקדים את ביתינו סביב דמותך? על ילדים הקוראים בשמך ושירי תקווה הנכתבים לזכרך? על ציורים ועל צלילים המתנגנים?

אז יענה לי הדר: ספר. ספר על מדינה יחידה ומיוחדת. תמה ויפהפיה. ספר. ספר על גיבורים, על לוחמים ישראלים. ספר על שועלי שמשון. ספר על קצין שמסתער מגב הפלוגה וחותר למגע כדי להציל את חבריו. ספר על חבורת קצינים הרודפת לתוך מנהרה להשבת חברו החטוף. ספר על רעות. ספר על מסירות ושמחה. כי כך חייתי אני. ספר על החיים ולא על המוות.

הדר. אני מתגעגע אליך כל רגע. האהבה שמילאה אותך היא אהבת המדינה הזאת והאנשים בתוכה. בעיקר האנשים בתוכה. זאת הרוח שצריכה למכר אותנו ואת כולנו ואיתה אני ממשיך בשמחה. זו העוצמה שתנצח. שתחכה למול אויב שיעז וינסה לחבל. שרק ינסה- אנחנו נחכה".

יושב ראש הבית היהודי השר נפתלי בנט אמר באירוע, "בנינו שמסרו את נפשם הם סמל המוסריות לעולם כולו, בעולם שהולך ונהיה אכזר מיום ליום. האויבים שלנו קמו בשנה האחרונה לגדוע את פתיל חיינו, במנהרות תופת שתוכננו להגיע לחדרי ילדים בקיבוצים, בטילים שנורו אל בתי ספר ומרכזי אוכלוסיה. אויבינו התחבאו מאחורי נשים וילדים אצלם כדי לפגוע בנשים וילדים אצלנו".

"עם שקדושיו הם פעילי טרור, שרוצחיו גיבוריו, שמשלם משכורות לטובחי ילדים, לעולם לא יוכל לבוא בקהל העמים. ואנו לעולם לא נשכח ולא נסלח לו, ולא נשכח את מי שתומך בו ברחבי העולם, שמזכיר לנו שרק אנחנו יכולים לסמוך על עצמנו".