איילת שקד
איילת שקדצילום: מייקל פלוצ'ק

ח"כ איילת שקד (הבית היהודי) מבהירה לערוץ 7 כי המפליגה לא תתפשר בסוגיית משרד הדתות וארץ ישראל, "כרגע אין התקדמות במשא ומתן".

"הבהרנו לליכוד שלא נשב בממשלה שמוכרת את משרד הדתות לש"ס, שמקפיאה בנייה בירושלים וביו"ש, ושלא מבצעת שום רפורמה במערכת המשפט", מסבירה שקד את המצב, "אני מאוד מקווה שהליכוד יוכיח שהוא קיבל שלושים מנדטים כדי למשול וליישם את המדיניות שבשמה הוא נבחר, מדיניות לאומית".

לדבריה הליכוד רוצה לפצות את דרעי, "הצוותים שלנו לא נפגשו כבר מעל שבוע, כרגע הם עסוקים בלסגור קודם עם כחלון והחרדים, אנחנו העברנו את המסרים שלנו דרך הטלפון, ובנתיים הליכוד על מנת לפצות את דרעי על אובדן מנהל התכנון, הוא הבטיח לו את משרד הדתות. אנחנו גם לא נשב בממשלה שמיישמת את המדיניות של השמאל".

שקד מוסיפה, כי "בנושאים המדיניים טרם הבנו לאן פניה של הממשלה, האם תהיה בנייה ביו"ש האם תהיה המשכת הקפאת התכנון. יש את נושא חוק ההסדרה ופתרון הסוגיה באותם יישובים שיושבים על קרקע פרטית. יש גם את נושא מערכת המשפט. הצענו לבחור שני נושאים מתוך שישה כדי לקדם ביחד. ובעצה אחת עם החרדים הלכנו על פסקת ההתגברות והועדה לבחירת שופטים אבל אתמול שמענו בתקשורת שכחלון מתנגד למהלך הזה".

שקד קוראת לראש הממשלה להתעשת, "הכול נמצא בידיים שלו, הוא צריך להחליט האם הוא רוצה להקים את הממשלה שהעם בחר, ממשלת 67, הוא יכול לפתור את הסבכים אם כל אחד יוותר בגזרתו. אנחנו אף פעם לא שמנו את משרד הדתות כתנאי, דברנו על כך שאם ש"ס והבית היהודי שותפות יחד בממשלה, אז אפשר למצוא מנגנון של שיתוף פעולה במשרד הדתות. יש פתרונות כפי שהיו בעבר, אם יש רצון טוב תהיה עבודה משותפת. צריך לזכור שצריך להעביר את ההסכם הקואליציוני גם במרכז של הבית היהודי, ולכן אני מאוד מקווה שראש הממשלה יסיים להרכיב את הממשלה בתוך עשרה ימים".

בהקשר זה מתייחסת שקד גם לדרישת ליברמן לקבל את משרד החוץ, "אם ראש הממשלה רוצה להקפיא את המצב ולהשאיר את ליברמן בחוץ אז שישאיר גם את הבית היהודי בכלכלה, שיכון ודתות, הדרישה הבסיסית של הבית היהודי היום זה משרד החוץ, החינוך והדתות, אם יש קפאון אז הבית היהודי צריך להשאר גם עם השיכון והדתות".