ראש עיריית אלעד בטקס
ראש עיריית אלעד בטקסיניב סירי

עדי אביני, סמנכ"ל מפעלות הציונות הדתית, מספר לערוץ 7 על מיזם "בעוז רוחם", שמנגיש בשנים האחרונות את טקסי יום הזכרון לקהלים שונים.

המיזם, אותו מובילים 'מפעלות הציונות הדתית', 'אשכולות'- פורום מרכזי סיור ותודעה ישראלית, 'זהות'- איגוד המרכזים לזהות יהודית בשיתוף עם האגף לתרבות תורנית במשרד החינוך והרשויות המקומיות, שם דגש על החייאת טקסי הזכרון והפיכתם למשהו מוחשי. במסגרת ימים אלה, מתקיימים סיורים בעקבות לוחמים, מפגשים עם פצועי צה"ל ומשפחות שכולות.

אביני מציין כי בטקסים ברחבי הארץ מושם דגש על התוכן הרלוונטי, "חשוב לנו שמעבר לשקפים ולדוברים בטקסים שהציבור לא רק ישקע בבכי, אלא יצא עם מסר של תקווה ואמונה. לצורך כך עשינו תחקירים ומהם הפקנו סרטים, כמו הסרט, אל ארץ הצבי, שמפגיש את אלמנתו של רועי קליין עם בני משפחתו של יוני נתניהו, גם ראש הממשלה שלח ברכה. המסר הוא שגם בימינו יש נוער נפלא שמוכן למסור את הנפש".

לדבריו, "סרט נוסף, ילדי דגן, מספר על דגן ורטמן הי"ד שלא זכה שיהיו לו ילדים, והיום יש שמונים ילדים ברחבי הארץ שנקראים דגן. הפגשנו את כולם, הם יוצרים את ההמשכיות של מה שהוא ייצג".

"הטקסים עם התכנים האלה מוקרנים בכל הארץ כולל בערים דתיות, חרדיות וחילוניות", מספר אביני, "זו השנה השנייה שיש לדוגמא טקס באלעד שמגיעים אליו מאות אנשים. יצרנו חיבור של כל החברה הישראלית, כך שהשיח הזה של הציונות הדתית ידבר לכלל האוכלוסייה".