הרכב שהותקף
הרכב שהותקףצילום: פייסבוק

תקיפת הקצין – הגינוי החרדי: על רקע הגינויים החריפים של חברי הכנסת החרדים כלפי תוקפי הקצין במאה שערים העיתון החסידי 'המודיע' היה היומון החרדי היחיד שהתייחס לפרשה בין דיווחיו, והקדיש הבוקר (א') את מאמר המערכת שלו לגינוי חריף של תוקפי הקצין.

"האירוע", נכתב במאמר, "בכל מימד שהיה, הוא בוטה, פסול הלכתית, אין לו מקום, אין לו גיבוי מאף סמכות תורנית ומי שנטלו בו חלק ראויים לכל הוקעה וגינוי".

לדברי כותב המאמר, אלו שתקפו את החייל אינם מייצגים את דרכו של הציבור החרדי. "אין לאיש זכות לתקוף חיילים על היותם חיילים; אין לאיש זכות להלבין פניהם סתם כך ברבים; ומי שעושה כן - אינו מדבר בשם הציבור החרדי; אינו משרת את מטרותיו; לא מייצג את ערכיו ודרך חייו".

המאמר נחתם, בין היתר, במילים הנחרצות הבאות: "אין לנו חלק ונחלה בהתנהגות מן הסוג הזה והמעשים הללו נשפטים על פי תוצאותיהם; הם גורמים לחילול השם נורא; הם גורמים להלבנת פנים וגורמים נזק אדיר והסתה פרועה".

צילום: יוני כהן

רבה של ירושלים, הרב אריה שטרן, זימן אמש לביתו את הקצין הדתי שהותקף ביום שישי בשכונת מאה שערים בירושלים על ידי חרדים קיצוניים. הרב אמר לקצין ולרעייתו כי בעצם שירותו בצה"ל הוא עושה עבודת קודש לטובת כלל עם ישראל, כלשונו.

בלשכת הרב מציינים כי בשל חומרת המקרה ביקש הרב לפגוש את החייל בביתו ולא במשרדו על מנת להמחיש בפניו את המחויבות שיש לו לחיילים.

"האנשים שפגעו בך מעוניינים לפגוע במורל המיוחד של העם הזה ולפגוע בערכים החשובים ביותר במטרה לזרוע פירוד וסכסוך בתוך העם הזה", אמר הרב שטרן. ''אלו אנשים שרוצים שישלוט פה שלטון זר ותדע שאתה איחדת את כל הציבור מאחוריך והמקרה שלך גילה שוב איך כל עם ישראל, חרדים חילונים ודתיים מזועזעים ממקרה כזה ולא יהיו מוכנים להשלים עם קומץ אנשים".

"בעצם השירות שלך אתה זוכה לקיים מצווה גדולה וכל פגיעה כזאת רק מכפילה את שכרך בשמיים", הוסיף רבה של ירושלים. לאורך כל השיחה החזיק הרב את ידו של החייל ואמר לו כי הפגיעה בחייל היא גם פגיעה בו.