ההפגנה. הערב
ההפגנה. הערבצילום: דורון לשם

כ-150 תושבי כוכב השחר וגוש שילה ערכו היום הפגנה שקטה מול תחנת המשטרה בשער בנימין.

התושבים מחו על אירוע אותו הם מכנים 'פרובוקציה משטרתית' שגרמה למעצר חמישה מתושבי הישוב.

באירוע שהתרחש לפני 10 ימים הובילה המשטרה, לטענת התושבים, רועה צאן ערבי יחד עם בלשי משטרה מחופשים לערבים, בסמוך לגבעת משכנות הרועים ולשכונת מעלה שלמה שליד היישוב כוכב השחר. בעקבות האירוע נעצרו חמישה מתושבי הישוב.

יו"ר מועצת בנימין, אבי רואה, אמר במהלך ההפגנה, "אנו עומדים מול מבנה המשטרה, מקום בו מתנהלות ישיבות סדורות שמהם יוצאים שיתופי פעולה על מנת לטפל באופן הנכון והראוי במה שמתרחש ביישובי המועצה. הן בדברים החיוביים והן בדברים השליליים. אני מצפה שלא ינקטו פעולות חד צדדיות כנגד תושבינו, אנו מצפים ודורשים שיתוף פעולה ללא שימוש בדרכים כגון מה שהתרחש בכוכב השחר".

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי), אמר במקום "זו בושה וחרפה הדרך בה מתנהלת משטרת ישראל לציבור המתיישבים. גם כאן בהפגנה של 200 איש אנו מתוצפתים ומצולמים ע"י המשטרה כאילו מדובר בציבור בעייתי ואלים. יש עדיין גופים וגורמים שלא הפנימו שיש כאן ציבור גדול שאוהב את המדינה ותורם לה בכל מיני דרכים ובמקום שמשטרת ישראל תעשה את עבודתה היא נטפלת לציבור שקט, משתמשת בכלים בזויים, מתחפשים לערבים וכל זאת כדי ליצור פרובוקציות בשטח ומעצרי שווא. כלים שמשתמשים בהם מול אחרוני ארגוני הפשיעה והטרור אמנם כרגע אין שר לביטחון פנים אך אני אדרוש את התייחסות המשרד לעניין ואעמוד על כך שהפעולות הללו כנגד יפסקו לאלתר".

נציג וועד כוכב השחר, שמעון רחמים, אמר בהפגנה "זו בושה וחרפה למשטרת ישראל. אני מזמין את משטרת ישראל לבוא ולהתחפש למתנחלים ולהיכנס לכפר הסמוך ולראות איזו תגובה יקבלו שם. לתושבי כוכב השחר מעולם לא היה עימות או חיכוך עם ערביי האזור, מה גם שאין כפר סמוך לישוב. זו פעולה מבישה ונלוזה של משטרת ישראל והכל בכדי להכתים את הציבור ולהציג כאילו היא עושה את עבודתה בשטח".

ברקע ההפגנה אירוע אותו יזמה המשטרה לפני 10 ימים בו הובילה רועה צאן ערבי יחד עם בלשי משטרה מחופשים לערבים, בסמוך לגבעת משכנות הרועים ולשכונת מעלה שלמה שליד היישוב כוכב השחר. בעקבות האירוע נעצרו חמישה מתושבי הישוב.

נזכיר כי לאחר המעצרים הודיעה מזכירות כוכב השחר כי היא מקפיאה את יחסיה עם המשטרה. בהודעה ציינו כי במקביל לאירוע בו היה מעורב רועה צאן ערבי הוצבו כוחות משטרה ויס"מ במארב ועצרו חמשיה תושבים שהוזעקו למקום, בטענה ש"תקפו את הערבי והבלשים".

עוד ציינו כי "האירוע חמור במיוחד לאחר שיו"ר המזכירות, הח"מ, יזם פגישה עם מפקד התחנה והשוטר הקהילתי על מנת לוודא שאם יש בעיות הם ייפתרו מלכתחילה מתוך הבנה ושיתוף פעולה".


צילום: נתנאל שבט ודורון לשם