המשפחה למחבל הדורס: רוצח, בן מוות

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה הבוקר (שני) לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד חאלד קוטינה שדרס למוות לפני כשבועיים, את שלום שרקי הי"ד ופצע באורח קשה שירה קליין.

במהלך המשפט צעקו קרובי משפחתו של שרקי לעבר הרוצח, "רוצח רוצח, תישרף באש הגיהנום, בן מוות".

ד"ר ניצה כהנא, דודתו של שרקי הי"ד, מתחה ביקורת על השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' שאמר אתמול כי הפיגועים בעיר יימשכו.

"התפקיד של הממשלה הוא לשמור על האזרחים ואמירתו מקוממת", אמרה כהנא והוסיפה כי "יש דרכים לפעול נגד המחבל המפגע הבודד חוץ מעונש מוות. במקום שממנו יוצא המפגע יש להפקיע אדמה ולבנות שכונה יהודית על שמם של הנרצחים".

נזכיר, כי בית משפט השלום בירושלים התיר בשבוע שעבר לפרסם את פרטי חקירת הפיגוע, מהם עולה כי חאלד קוטינה, גבר בן 37 תושב ענתא שבמזרח ירושלים, אשר עובד כמנקה מסגד בענתא ומוכר כאיש דתי אדוק, ביצע את הפיגוע.

ביום רביעי לפני כשבוע וחצי, בשעה 22:30 בערב, נסע קוטינה ברכבו בכביש מספר 1 בירושלים לכיוון פסגת זאב, עת הגיע לצומת המטה הארצי לכיוון צפון עצר ברמזור אדום, כשהתחלף הרמזור האיץ את רכבו, סטה מהנתיב השמאלי במהירות לכיוון הנתיב הימני, עלה על המדרכה ופגע בשני הצעירים היהודים שעמדו בתחנת האוטובוס.

מיד לאחר מכן נסע המחבל לאחור עם רכבו והתנגש בעמוד רמזור. כוחות של משטרת ירושלים ולוחמי מג"ב שהגיעו לזירה עצרו אותו. חקירת הפיגוע התנהלה במפלג לתפקידים מיוחדים בימ"ר ירושלים בשיתוף פעולה עם שירות הביטחון הכללי.