כמה בוגרים לקולנוע, מבין המאות היוצאים ממסגרות אקדמיות מדי שנה, זוכים להשתלב בתעשיית הקולנוע והטלוויזיה? רבים מהבוגרים נאלצים לוותר על החלום עקב מיעוט הזדמנויות וקשיים כלכליים.

לאור המצוקה ומתוך שאיפה לקדם יוצרים צעירים ואת מעמדו של הסרט הקצר בישראל, הקים הפסטיבל בשיתוף קרן מקור ו"יס" את "פרולוג – מסגרת לעשיית סרטים קצרים". בשנה שעברה, עם הכרזת הפרויקט, הוחלט על הפקת שלושה סרטים, יוצריהם זכו לליווי מקצועי לאורך כל שלבי העשייה.

הנהלת הפסטיבל, החליטה להקדיש את אירוע הפתיחה החגיגי, לשלושת סרטי "פרולוג" ולוותר על הקרנת בכורה של סרט באורך מלא, כמקובל.

רוני שמיס וטליה ברנשטיין מנהלות הפסטיבל: "שילוב סרטי "פרולוג" בטקס הפתיחה נועד לא רק לחשוף יוצרים צעירים ומבטיחים לקהל רחב ומגוון, אלא גם למקם את ז'אנר הסרט הקצר בשורה אחת עם סרטים באורך מלא אשר פתחו את הפסטיבל בעבר".

3 סרטי "פרולוג הם: "קוץ"- בבימוי מיכאל אללו ובהפקת יונתן דובק ושלום גודמן, "כלבי ציד"- בבימוי עומר טובי ובהפקת גיל סימה ו"חם"- בבימוי יותם גנדלמן ובהפקת מיקה תימור.

שלושתם מציגים נקודת מבט מורכבת ומעניינת על החברה הישראלית, ומאירים בזרקור נושאים סמויים מן העין. בסרטים משתתפים השחקנים: אורנה בנאי, אלמה דישי, אלברט אילוז, אוהד קנולר, גל פרידמן, יעקב זדה דניאל ועוד.

השנה יתקיימו שלוש תחרויות: התחרות הישראלית, המשקפת את דור העתיד של יוצרי הקולנוע בישראל, התחרות הבינלאומית ,המציעה זווית ראייה צעירה ומקורית המשקפת את המציאות בעשרות מדינות ותחרות הקצר עצמאי הנותנת במה לסרטים קצרים שלא נעשו במסגרת לימודית.

התחרויות יכללו כ- 100 סרטים מכ-30 מדינות, ביניהן: ארצות הברית, צרפת, גרמניה, תורכיה וסינגפור. בשלוש התחרויות יוענקו מגוון פרסים בשווי של 150,000 ש״ח.