לוחמי המליציה החות'ית - שיעית בתימן
לוחמי המליציה החות'ית - שיעית בתימןצילום: רויטרס

תימן נתונה במלחמת אזרחים מתמשכת בין המליציה החות'ית הנתמכת ע"י איראן והמליציות של הנשיא לשעבר עלי עבדאללה סאלח לבין כוחות המזוהים עם הנשיא המודח עבד רבו מנסור האדי, הנתמכים בידי סעודיה ומדינות סוניות נוספות.

במקביל, הפכה תימן לזירה מועדפת לפעילות עבור המדינה האסלאמית של דאעש. העיתון אל-שרק אל-אווסט מדווח כי דאעש מגביר את נוכחותו במזרח המדינה וחותר לגייס תומכים נוספים לשורותיו תחת הכותרת של המאבק המליציה השיעית הפרו איראנית שהשתלטה על המחוזות העיקריים של המדינה, ובכלל הזה עיר הבירה צנעא.

פעילי דאעש פרסמו סרטון וידאו, בו הם שיגרו מסר מאיים לעבר המליציה החות'ית: "אנו נבוא ונשחט אתכם, אנו נגיע עם אנשים הצמאים לשתות את הדם שלכם... השבח לאל שזיכה אותנו להישבע אמונים לח'ליפות, שהפך אותנו לחיילים שלה ושמאפשר לנו להתכונן למערכה תחת הדגל של מדינת האסלאם". כמו כן, הופנתה קריאה לתושבי תימן להתגייס לדאעש כדי להביא להפלת משטר החות'ים.

הפעילות של דאעש אינה מתרחשת בחלל ריק. במזרחה של תימן קיימת נוכחות גדולה של ארגון אל-קאעידה, שאף הוא חותר להפוך לגורם הכוח העיקרי הנלחם בחות'ים. היריבות המרה בין שני הארגונים הביאה לא אחת לעימותים אלימים.