רעידת אדמה בנפאל
רעידת אדמה בנפאלצילום: רויטרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס בצהריים (שלישי) הערכת מצב במשרד ראש הממשלה בירושלים, בנושא המשך מאמצי החילוץ וההצלה בנפאל.

בהערכת המצב השתתפו שר הביטחון משה יעלון, שר הפנים גלעד ארדן, מנכ"ל משרד החוץ ניסים בן שטרית, מפקד פיקוד העורף אלוף יואל סטריק, מנכ"ל מד"א אלי בין ונציגי משרד המשפטים, והמשרד לביטחון הפנים.

בפתח הערכת המצב אמר ראש הממשלה נתניהו, כי "אנחנו מתמקדים בשני מאמצים. המאמץ הראשון שלנו הוא לאתר ולחלץ את הישראלים שנמצאים במצוקה בנפאל ולאפשר להם חזרה בטוחה לארץ. לצורך כך אנחנו ממשיכים בפעילות מבצעית ומדינית גם מול ממשלת נפאל וגם מול גורמים אחרים".

"במקביל אנחנו מקימים בית חולים שדה בנפאל כדי לעזור לעם הנפאלי במצוקתו. אנחנו פועלים תחת שני עקרונות – כל ישראל ערבים זה לזה, וישראל מושיטה יד לסיוע הומניטארי בנפאל כמו גם במקומות רבים אחרים בעולם", הוסיף.

המטיילים חוזרים הביתה מנפאל

בהערכת המצב נמסר כי נכון לרגע זה ישנם 11 ישראלים המוגדרים מנותקי קשר, ועוד עשרות ישראלים שמיקומם ידוע, אך עדיין לא ניתן להגיע אליהם.

ראש הממשלה נתניהו הנחה שבמקביל למאמצים לאיתורם וחילוצם של הישראלים, צריך לבחון האם ניתן להצניח מזון ואמצעי חימום בריכוזים שבהם הם נמצאים, וכן כיצד ניתן להגיע אליהם בליווי כוחות אבטחה מקומיים.

בנוסף נמסר כי עד כה 338 ישראלים הושבו לישראל, בנוסף ל-25 תינוקות שנחתו כבר בישראל. פיקוד העורף סקר את שלבי הקמת בית חולים שדה בנפאל שיוכל לטפל ב-200 פצועים ביום.

ראש הממשלה נתניהו שיבח את הפעילות של משרדי החוץ והפנים, צה"ל ומד"א. דיון זה מתקיים בהמשך להערכות המצב היומיות שמקיים ראש הממשלה נתניהו מאז רעש האדמה שפקד את נפאל ביום שבת.