הפנינג נגישות
הפנינג נגישותצילום: שראל אוחנה

בשנים האחרונות חוסר נגישות ורגישות בארץ, גורם סבל רב למאות אלפי אנשים עם מוגבלות ומונע מהם יציאה מביתם והשתלבותם בחברה.

עמותת 'נגישות ישראל' בשיתוף הוועד הפראלימפי וההתאחדות הישראלית לספורט נכים, משרד התרבות והספורט, נמל תל-אביב ועיריית תל-אביב, יוזמים הפנינג ספורט חוויתי, 'להרגיש נגישות', שיתקיים ביום שישי הקרוב, בין השעות 11:00 – 15:00 בנמל ת"א.

מטרת האירוע החגיגי להגביר את ההזדהות עם אנשים עם מוגבלות, באמצעות מפגש מקרוב עם אנשים עם מוגבלויות שונות והתנסות במגוון פעילויות מהנות ומאתגרות המדמות עד כמה שניתן את תחושת המוגבלות ובכך להיחשף לפוטנציאל הענק הגלום באנשים עם מגבלות.

בשעות הבוקר המוקדמות 09:00-12:00 יפקדו את המקום כ-600 תלמידי בתי ספר יסודיים מאזור תל אביב שיתנסו במגוון תחנות .

במהלך ההפנינג יצא שייט הזדהות בשיתוף עמותת אתגרים וטיסת מבנה לאורך חוף הרצליה ותל אביב, בחסות חברת 'מונאייר'. טיסה שתצא בכל שעה עגולה, החל מהשעה 11:00 בהשתתפות טייסים עם מוגבלות ועם ילדים עם מוגבלויות שיביטו מלמעלה על ההפנינג והנוף הנפרש לעיניהם.

ההפנינג הייחודי כולל מגוון רב של מתחמי התנסות חווייתיים בשילוב משחקי ראווה בספורט נכים, בשילוב שחקנים ונבחרות מוכרות כמו: כדורסל בכיסאות גלגלים בשיתוף נבחרת הנשים של ישראל בכדורסל, טניס בכיסאות גלגלים בשיתוף בכירי הטניסאים של ישראל בעבר ובהווה, כדור שער בשיתוף שחקני נבחרת ישראל בכדורגל בעבר ובהווה, אופני 'טנדם' לעיוורים, רוגבי כסאות גלגלים ועוד אטרקציות והפתעות.

בנוסף, האירוע כולל מתחם מודעות והתנסות המאפשר לחוות את המוגבלות באופן מוחשי באמצעות טעימת גלידה עיוורת בניסיון לאתר את טעמה מבלי לראות, מסלולי מכשולים בכיסאות גלגלים, הליכה על עיוור, יצירת גרפיטי צבעוני ללא שימוש בידיים, יצירת קעקועים בשפת הסימנים וחשיפה לעולם החירשים ופעילויות נוספות. האירוע מתקיים בשיתוף ארגונים ועמותות רבות כמו: עמותת אתגרים, שמע, בקול, מהלב, מגדלאור ועוד.

לדברי יו"ר הוועד הפראלימפי הישראלי וההתאחדות הישראלית לספורט נכים, דני בן אבו: "אנחנו מברכים על שיתוף הפעולה המתמשך עם עמותת 'נגישות ישראל'. האירוע כבר הפך למסורת ומשנה לשנה הוא מושך יותר ויותר קהל הנחשף לפעילות העמותה ולספורט הפראלימפי. אנחנו מצויים בפתחה של שנה אולימפית, שהיא מאוד קריטית עבורנו, אך מול הכנות והאימונים הקשים שיעסיקו אותנו, המאמנים והספורטאים, אנו רוצים לנצל במה זו ולקרוא לצעירים בעלי מוגבלות פיזית וליקויי ראייה להצטרף אלינו באמצעות מועדוני הספורט ברחבי הארץ שיש באפשרותנו להציע ולקחת חלק בפרויקט 'פרחי ספורט הפראלימפיים' ".

לדברי יו"ר 'נגישות ישראל', יובל וגנר: "בישראל יש כ- 1,600,000 אנשים עם מוגבלות על סוגיהם השונים: מוגבלויות פיזיות, ראיה, שמיעה, שכליות ונפשיות. ידוע שקיימות סטיגמות לגבי הפוטנציאל והיכולת של אנשים עם מוגבלות בישראל. על מנת לקדם את הנגישות והשוויון לאנשים עם מוגבלות חיפשנו דרך מקורית: "להרגיש נגישות – בים, באוויר וביבשה". מטרתו הינה הגברת המודעות לנושא נגישות, ספורט הנכים, שוויון אנשים עם מוגבלות בדרך מקורית מהנה וחווייתית.

לפרטים נוספים: www.israelparalympics.org, www.aisrael.org