דרוש חוסן פנימי לפני מהלך מדיני. דרעי
דרוש חוסן פנימי לפני מהלך מדיני. דרעיפלאש 90

יו״ר מפלגת ש''ס חבר הכנסת אריה דרעי התייחס הערב (שלישי) לנתק במגעים הקואליציוניים עם הליכוד והבהיר מהם התנאים לחזרה לשולחן המשא ומתן.

"תנועת ש''ס נשאה במערכת הבחירות את הדגל החברתי למען שני מיליון האנשים השקופים", אמר דרעי במסיבת עיתונאים שכינס.

לדבריו, "ללא הנהגת מע''מ אפס על מוצרי יסוד וקבלת משרדים שיהוו 'ארגז כלים חברתי' על-מנת ליישם את המדיניות החברתית עליה התחייבנו, לא נחזור לשולחן הדיונים״.

מוקדם יותר הודיעו סיעות הליכוד ויהדות התורה כי סיכמו ביניהן את הטיוטה של ההסכמים הקואליציוניים. סיעת הליכוד תציג בפני ראש הממשלה את הסיכומים וסיעת יהדות התורה תפנה למועצת גדולי התורה לפני החתימה הסופית.

החתימה על ההסכם הקואליציוני צפויה הערב או מחר בשעות הבוקר לאחר שתינתן הסכמת גדולי התורה. בין הישגיה של יהדות התורה - ביטול הקיצוץ בתקציבי הישיבות שבוצע בממשלה הקודמת, שמירה על הסטטוס קוו והקפאת רפורמת הגיור.

כמו כן דרשה יהדות התורה החזרת רפורמת סבסוד השיניים שיזם בשעתו ח"כ יעקב ליצמן בהיותו סגן שר הבריאות ובוטלה בממשלה הקודמת, והגדלת קצבאות הילדים. סוגיית חוק הגיוס צפויה להיוותר עמומה כדי שלא לעורר את בג"ץ שעלול לטרפד כל מהלך שיוטמע בהסכמים הקואליציוניים.  

בצהריים הכריזו אנשי יהדות התורה על "משבר" מלאכותי במשא ומתן וטענו כי הליכוד חזר בו מההבטחה להחזיר את תקציבי קצבאות הילדים המוגדלים רטרו-אקטיבית מחודש ינואר 2015, וזאת בעקבות התנגדות ''כולנו''. בשלב זה לא ידוע כיצד הכריע ראש הממשלה בסוגייה.