מרכז יהודי מפואר יוקם בקרוב בתוככי ה'קרמלין' שבמרכז העיר קאזאן בירת טטרסטן - רפובליקה מוסלמית במדינת רוסיה.

 כך סוכם השבוע בפגישה בין רבה של רוסיה הרב בערל לאזאר לנשיא טטרסטן רוסטאם מיניחנוב. הפגישה באה בהמשך לביקורו של נשיא רפובליקה טטרסטן לפני כחודש בלשכת רבה של רוסיה, בה הזמינו רשמית לבקר בטטרסטן. הרב הראשי נענה להזמנה והגיע השבוע בטיסה מיוחדת ממוסקבה לעיר קאזאן בירת הרפובליקה המוסלמית טטרסן הוותיקה שברוסיה.

הביקור נפתח בסיור בבית הכנסת העתיק במרכז העיר, עם המשלחת המכובדת שכללה גם את נשיא איגוד הקהילות ברוסיה אלכסנדר ברדה והנגיד דוד אמינוב. רב הרפובליקה ושליח חב״ד הרב יצחק גורליק והנגיד ישראל קנטור, קיבלו את פני האורחים והציגו בפניהם את עבודות שיפוץ המבנה כולו וההכנות לקראת חגיגות יובל ה100 שיתקיימו בחודש אלול הקרוב.

משם המשיכו האורחים עם הרב המארח הרב גורליק ללשכתו של נשיא הרפובליקה שקיבלם בארמון הנשיאות. במהלך הפגישה הביע הנשיא את הערכתו לפעילות היהודית בקאזאן והתרשמותו העמוקה מביקורו במוזיאון היהודי והמרכז היהודי במוסקבה, בה ביקר לפני כחודש. הרבנים הודו לו על העזרה לקהילה בשחזור בית הכנסת ודנו אודות פתיחת המרכז היהודי והמוזיאון בתוככי ה'קרמלין' המפורסם של קאזאן.

לאחר הפגישה שבו לבית הכנסת, שם קיבלו את פניהם רבים מיהודי קאזאן ולאחר תפילת מנחה מרוממת, הרב הראשי הרב לאזאר נשא דברי חיזוק והתעוררות לבני הקהילה וקרא להם להוסיף באהבת ישראל, בתפילות ולימוד התורה במשך כל ימות השבוע והגברת אור היהדות ברפובליקה כולה.