יד לאחים
יד לאחיםצילום: חיים קאהן

בית המשפט המחוזי בלוד החליט לאפשר לכת המסיונרית עדי ה' לערוך בעיצומה של השבת הקרובה אירוע ענק במרכז הספורט ברעננה.

כזכור, קבעו המיסיונרים מלכתחילה שני תאריכים לאירוע. האירוע שאמור היה להיערך לפני שבועיים בוטל על ידי העירייה וגם עתירה של המיסיונרים לבית המשפט לא הצליחה למנוע את הביטול. אתמול (רביעי) עתרו שוב המיסיונרים לבית המשפט המחוזי בלוד כדי שזה יחייב את העירייה והעומד בראשה, ראש העיר זאב בילסקי, להתיר את קיומו של האירוע השני שאמור להתקיים בשבת הקרובה.

למגינת לב כולם, בתום הדיון אתמול הודיעה השופטת כי היא מחייבת את העירייה לאשר את קיומו של האירוע בשבת הקרובה במרכז הספורט העירוני ברעננה.

בתום התכנסות חירום שקיימו נציגי העירייה בראשות ראש העיר זאב בילסקי ובהשתתפות הסיעה הדתית, הליכוד וסיעות נוספות, הוחלט על דעת כולם לערער מידית בבג"ץ על ההחלטה של בית המשפט המחוזי בלוד, בתקווה שבג"ץ יאסור על המיסיונרים לערוך את האירוע.

סגן ראש העיר  חיים גולדמן אמר כי הוא כואב  את החלטת בית המשפט המחוזי בלוד, "חבל שבית המשפט בחר להתעלם מרגשות אלפי תושבי רעננה  והעדיף להזדהות עם כת עדי השם המסוכנת".

אלי כהן יו"ר הסיעה הדתית ברעננה אמר, כי לא מדובר רק בפגיעה ברגשות הציבור הדתי, אלא בכלל הציבור בעיר שכולו באופן גורף עומד איתן נגד קיום האירוע המסיונרי.

לקראת החלטת הבג"ץ הצפויה אומר היועץ המשפטי של ארגון יד לאחים עו"ד משה מורגנשטרן, כי "למרות שבישראל כת עדי השם לא הוצאה מחוץ לחוק, אני סבור שבית המשפט העליון בבואו להכריע בשאלה זו עליו להתחשב בכך שמדינות נאורות רבות בעולם, כגון צרפת וגרמניה, הוציאו את הכת מחוץ לחוק". לדבריו, לנתון חשוב זה יש לצרף את העובדה שהאירוע המיסיונרי המתוכנן פוגע קשות ברגשותיהם של המוני תושבים בעיר החשים זעזוע ושאט נפש כלפיו. עו"ד מורגנשטרן הביע תקווה כי בג"ץ יקבל את הערעור.

בד בבד, נמסר מיד לאחים כי במידה ויאפשר בית המשפט העליון את האירוע תיערך תפילת מוסף המונית של התושבים, בסיועו של יו"ר המועצה הדתית אריה פרידמן, ובריכוזו של איש יד לאחים הרב בנימין וולקן, ברחובה של עיר - מול מרכז הספורט, בעת קיום האירוע.