ראש הממשלה בנימין נתניהו השתתף באירוע לציון 30 שנה למכון וושינגטון.

בדבריו התייחס נתניהו להסכם המעצמות עם איראן "אין אתגר גדול יותר מזה שנובע מתוכניתה הגרעינית של איראן. המשטר האיראני מכריז בגאווה על שנאתו לארצות הברית וישראל. הוא מאיים להשמיד את ישראל שוב ושוב. רק החודש הנשיא המתון, לכאורה, של איראן, ניצח על מצעד צבאי שבו נשמעו קריאות: 'מוות לישראל', 'מוות לארצות הברית'. איראן שוב מארחת תחרות בינלאומית של איורים המכחישים את השואה".

"אבל איראן לא רק מדברת, היא גם פועלת. היא בונה בסיסי טרור לאורך שלושה גבולות של ישראל: בלבנון ובעזה וכעת בגולן הסורי. היא מחמשת מחבלים באלפי רקטות וטילים במטרה לירות על אזרחנו.

ישראל לא יכולה להרשות לאיראן להשיג את היכולת להגשים את כוונותיה לרצח עם. הקהילה הבינלאומית לא יכולה להרשות לאיראן להמשיך את התוקפנות שלה באזור - בלבנון, בעיראק, בסוריה, בתימן ובמקומות אחרים - תחת חסותה של מטרייה גרעינית איראנית. והקהילה הבינלאומית לא יכולה להרשות לאיראן, שהיא התומכת הגדולה ביותר בעולם של טרור, להשיג יכולות גרעיניות ובאמצעותן לאיים על כל העולם".

נתניהו הוסיף "האתגר החשוב ביותר של דורנו הוא למנוע מאיראן את היכולת לבנות נשק גרעיני. לצערי, המסגרת שנרקמה בלוזאן לא עומדת באתגר הזה ואם היא מתממשת, העולם יהפוך למקום מסוכן הרבה יותר.

אבל לא מאוחר מדיי. על מדינות העולם להיעזר באומץ ובנחישות כדי לחכות להסכם טוב יותר, הסכם שבאמת יעצור את דרכה של איראן לנשק גרעיני. יש האומרים שמסגרת לוזאן תהפוך את ישראל למוגנת יותר. כראש ממשלת ישראל אני אומר לכם ללא כל הסתייגות שההסכם הזה יסכן את ישראל בצורה ממשית.

לא רק ישראל תהיה מאוימת. זה יאיים על כל מזרח התיכון ועל העולם כולו. הכרחי להשיג הסכם טוב יותר. אפשרי להשיג הסכם טוב יותר. חייבים להשיג הסכם טוב יותר ואפשר לעשות זאת. אבל אם לא עושים זאת, העדר הסכם עדיף על ההסכם הרע הזה".